Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT TUTKU DİDEM ALTUN |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Günümüz konut eğilimleri, kapitalist sistemin tüketime dayalı talepleri tarafından yönlendirilmektedir. Sermaye birikim süreçleri ve kapitalist sistemin tüketime dayalı döngüsel yapısı içinde, konut üreticileri ve yatırımcılar, sistemin devamı gereği sürekli yeni ve farklı bir yüze sahip konut alanları tasarlamakta ve sunmaktadırlar. Bu kapsamda Türkiye ye baktığımızda, konut ve gayrimenkul sektörünün kapitalist sistemin tüketim talepleri ve neoliberal politikalar çerçevesinde son on yıllık süreçte farklı bir görünüm kazandığını söylemek mümkündür. 1980 yılı sonrasında, neoliberal politikaların benimsenmesi, kentsel mekânın bu politikalar çerçevesinde yeniden yapılandırılmasına neden olmuştur. Türkiye nin dünya ekonomisi ile bütünleşme sürecinde metropol kentler, özellikle konut alanları üzerinden önemli bir mekânsal dönüşüm sürecine girmiştir. İzmir kentinde de son yıllarda konut sektörünün hareketlendiği; kent çeperlerinden sonra kent merkezinde de büyük ölçekli projeler gerçekleştirildiği görülmektedir. Bu doğrultuda bu dersin amacı, tarihsel süreç içinde İzmir de konut tasarım yaklaşımlarının nasıl dönüştüğünü irdelemek, çağdaş konut tasarımının geldiği noktayı kentleşme dinamikleri çerçevesinde tartışmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
AKYOL ALTUN, D. (2007). Yeni yaşam tarzları: Kapalı konut yerleşkeleri. İAPS-CSBE Network, Kültür ve Mekan Toplantıları, ulusal sempozyum, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, 14-16 Aralık 2007 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğrenciler seçtikleri araştırma konusu hakkında bir final raporu hazırlayacak ve sunacaklardır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevler ve öğrenci sunumları, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, problemi ele alışı ve özgünlüğü, tasarımın niteliği ve sunum formatı gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. Derse katılım, öğrencinin devamlılığına, ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr. T. Didem AKYOL ALTUN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|