DERS ADI

: MİMARLIK TEORİSİ VE TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5157 MİMARLIK TEORİSİ VE TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜMEYRA BİROL AKKURT

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Semper'in kaplama kuramına ve 20.yy sonu Avrupa mimarisindeki etkilerine genel bakış. Mimaride dış yüzeyin özerkliği üzerine metodolojik ve eleştirel tartışmalar. Yüzeyin ve strüktürün ilişkisi. Seçilmiş çağdaş yapıların tekstil tektoniğinin incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlık kuramı alanında güncel literatürü tanımak
2   Bu bilgiyi güncel mimarlık kuramına uyarlamak
3   Mimari metinleri yorumlamak
4   Çağdaş mimarlık örneklerini analiz etmek
5   İngilizce akademik yazma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve dersin işleyişinin anlatılması
2 Semper'in Kaplama Kuramı (Bekleidung): Mimarlığın Temeli
3 Vienna, 1900ler: Wagner, Hoffmann, Loos
4 Bekleidung
5 Modern Mimarlıkta Giyinme Metaforu
6 Moda Tasarımında Mimari Metaforlar
7 Perdeler ve Perde Duvarlar: Modern Mekanın Tekrar Tanımı
8 Paketlenmiş Binalar: Christo and Jeanne Claude
9 Yüzey Apliği: Venturi, Scott Brown
10 Seçilmiş Çağdaş Binaların Tekstil Tektoniği
11 Seçilmiş Çağdaş Binaların Tekstil Tektoniği
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gottfried Semper, 'The Textile Art Considered in Itself and in Relation to Architecture', in The Four Elements of Architecture and Other Writings, Cambridge, 1989.
Rebecca Houze, 'The Textile as Structural Framework: Gottfried Semper's Bekleidungsprinzip and the Case of Vienna 1900', Textile: The Journal of Cloth and Culture, 4, No 3, Fall 2006, ss. 292-311
Leila W. Kinney, 'Fashion and Fabrication in Modern Architecture', The Journal of the Society of Architectural Historians, vol. 58, no. 3, (1999), ss. 472-481.
Karen Franck, 'Yes, We Wear Buildings', Architectural Design, vol. 70, no. 6, 2000, 24-7. Mary McLeod, 'Undressing Architecture: Fashion, Gender, and Modernity,' Architecture: In Fashion, der. Deborah Fausch (New York: Princeton Architectural Press, 1994).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğrencilere konular yürütücü tarafından anlatılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 6 66
Sunum Hazırlama 3 6 18
Final Ödevi 1 2 2
Uygulama sınavı 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111