DERS ADI

: RESTORASYONDA SİSTEM VE MALZEME SEÇİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 6046 RESTORASYONDA SİSTEM VE MALZEME SEÇİMİ SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı restorasyondaki sistem ve malzemelerin içeriklerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Restorasyondaki sistem ve malzeme yaklaşımlarının analizi
2   Restorasyondaki sistem ve malzemelerle ilgili parametrelerin tanımlanması
3   Sistem ve malzemelere odaklanmak kaydıyla restorasyon uygulamalarının incelenmesi
4   Sistem ve malzemelere odaklanmak kaydıyla restorasyon süreçleri ve tarihi yapı ilişkilerinin tartışılması
5   Restorasyonlardaki sistem ve malzemeler ile ilişkili koruma problemlerinin irdelenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin yöntem ve içeriğinin takdimi
2 Tarihi yapı ve restorasyon kavramı
3 Tarihi yapılarda strüktür sistemi ve malzeme
4 Tarihi yapılarda strüktür sistemi ve malzemeye ilişkin koruma problemleri
5 Araştırma konularının kurgulanması
6 Restorasyonda sistem seçiminde temel yaklaşımlar
7 Restorasyonda kullanılan sistemlerle ilişkili güncel yöntemler
8 Restorasyonda malzeme seçiminde temel yaklaşımlar
9 Restorasyonda kullanılan malzemelerle ilgili güncel olanaklar
10 Ara sınav-ödev ara değerlendirme
11 Araştırmaların sunumu
12 Araştırmaların sunumu
13 Araştırmaların sunumu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erder Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara, ODTÜ Yayını, 1975
Kuban, Doğan, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul, YEM Yayın, 2000
Baradan, B. Yapı Malzemesi, İzmir Mühendislik Mimarlık Fakültesi Yapım Ünitesi, 1992

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 +ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ, ÖÇ4)
Ödevler ve Sunumlar %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma Makalesi %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Derse Katılım %10

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 10 2 20
Uygulama 10 2 20
Sunumlar 3 4 12
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 7 3 21
Ara sınav için hazırlık 1 9 9
Bireysel ödev hazırlama 7 5 35
Bireysel sunum hazırlama 1 14 14
Diğer (Araştırma) 5 3 15
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51