DERS ADI

: RESTORASYON PROJESİ VE ÇEVRE ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5144 RESTORASYON PROJESİ VE ÇEVRE ANALİZİ ZORUNLU 3 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜMEYRA BİROL AKKURT

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, taşınmaz kültür varlıklarının tekil yada doku ölçeğinde korunmasına yönelik müdahale kararlarını üretmektir. Bu amaçla üretilen rölöve- restitüsyon- restorasyon projeleri ile ele alınan kültür varlığının nitelikleri, koruma değerleri ve dönem müdahaleleri tespit edilmekte; koruma öncelikleri belirlenmekte; işlev ve kullanım kararları üretilmekte ve sağlıklaştırma teknikleri belirlenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi yapı ve dokuların özgün niteliklerini tanımlama.
2   Tarihi yapıların koruma değerlerini saptama.
3   Güncel kullanım seçeneklerini ve mekânsal olasılıklarını sorgulama .
4   Tarihi yapı ve dokuların koruma önceliklerini saptama.
5   Tarihi yapıların sağlıklaştırma tekniklerini önerme.
6   Rölöve- Restitüsyon- Restorasyon projelerini geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Proje konularının ve çalışılacak yapıların tespiti.
3 Yapılar ve çevrelerine ilişkin belgeleme ve analizlerin yapılması.
4 Yapılar ve çevrelerine ilişkin belgeleme ve analizlerin yapılması.
5 Tematik sunumlar.
6 Yapıların koruma değerlerinin tespiti.
7 Dönem müdahalelerinin tartışılması ve Restitüsyon önerilerinin geliştirilmesi.
8 Koruma müdahalelerinin belirlenmesi.
9 Ara Jüri
10 Restorasyon projelerine yönelik bireysel kritikler
11 Restorasyon projelerine yönelik bireysel kritikler
12 Restorasyon projelerine yönelik bireysel kritikler
13 Restorasyon projelerine yönelik bireysel kritikler
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler incelenen kültür varlığına ait koruma problemlerini belirler, müdahale kararları geliştirir, kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi kritikler, ara değerlendirmeler ve finalde yapılan jüri sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 JUR JÜRİ
2 ODV ÖDEV
3 DKT DERSE KATILIM
4 JUR JÜRİ
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU JUR* 0.15 + ODV * 0.10 + DKT * 0.10 + JUR * 0.65


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme kapsamında Ara sınav yerine Ara Jüri, Final sınavı yerine Final Jüri gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

ARA JÜRİ %15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
ÖDEV-SUNUM %10 (ÖÇ4, ÖÇ5)
FİNAL JÜRİ %65 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6)
DERSE KATILIM %10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr
emel.kayin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders anlatımı 13 3 39
Final Jüriye hazırlık 1 30 30
Ara Jüriye hazırlık 1 20 20
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Jüri 1 5 5
Ara Jüri 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.4111
ÖK.51111
ÖK.6111111