DERS ADI

: TÜRKİYEDE RESTORASYON UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5065 TÜRKİYEDE RESTORASYON UYGULAMA ÖRNEKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Geleceğin restoratörlerine, öncüler ve uluslararası öneri niteliğindeki tüzüklerin de katkısıyla, restorasyon uygulamalarını ilkeler, sorunlar bağlamında eleştirme ve her örnek özelinde uygulama alternatiflerini değerlendirerek optimum yaklaşımı bulma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Restorasyonla ilgili kavram ve yöntemleri açıklayabilme,
2   Başarılı ve başarısız restorasyon örneklerini sunabilme,
3   İlkeler ve problemler bağlamında restorasyon örneklerini eleştirebilme,
4   Uluslararası tüzüklerin restorasyonla ilgili maddelerini tartışabilme,
5   Ünlü restoratörlerin yaklaşımlarını değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Restorasyon kavramı ve yöntemleri.
3 19. yüzyıl restoratörlerinin restorasyona ilişkin görüş ve önerileri: 3.1. William Morris 3.2. Ruskin 3.3. Philippe Webb Ödev konularının verilmesi
4 Ünlü restoratörlerin tarihi çevrenin korunma ve restorasyonuna ilişkin görüş ve önerileri. 4.1. Viollet-le-Duc
5 Restorasyonda yapılması ve yapılmaması gerekenler
6 Koruma ve restorasyon konusunda öneri niteliğindeki uluslararası tüzüklerin ayrıntılı incelenmesi, karşılaştırmalı değerlendirmesi
7 Restorasyon uygulamalarında yönlendiricilik bağlamında uluslararası tüzükler ve restoratörlerin tartışılması
8 1. Vize Sınavı
9 İzmir'deki restorasyon uygulamalarını inceleme gezisi.
10 Türkiye'de restorasyon uygulamaları konusundaki sorunlar ve çözüm önerilerinin tartışılması. Ödevlerin toplanması (II. Vize).
11 Türkiye'de restorasyon uygulamalarına ilişkin öneriler 11.1. Eski çevrede yeni yapılaşma 11.2. Tarihi yapıya çağdaş ek 11.3. İkinci grup uygulama
12 Yurtdışında Restorasyon Uygulama Örnekleri
13 Seçilen örnek yapıların restorasyon ilkeleri ve uygulama sorunları açısından tartışmalı olarak incelenmesi.
14 Seçilen örnek yapıların restorasyon ilkeleri ve uygulama sorunları açısından tartışmalı olarak incelenmesi. Genel değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

* BULLOCK, Orin M., The Restoration Manual: An Illustrated Guide to The Preservation and Restoration of Old Buildings, Norwalk, Conn, 1966.

* FEILDEN, Bernard M., Conservation of Historic Buildings, Londra, 1982.

* SHOPSIN, William C., Restoring Old Buildings for Contemporary Uses: an American sourcebook for architects and preservationists, New-York, 1986.

* Studies in Ancient Structures, Proceedings of the International Conference, (July 14-18, 1997 İstanbul, Turkey), Organised by Yıldız Technical University, Faculy of Architecture.

* Taç, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar dergisinden çeşitli makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.
-Literatür araştırması ve arşiv araştırması
-Alan çalışması (yerinde gözlem ve incelemeler)
-Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım.
-Teknik gezi kapsamında yerinde gözlem, inceleme, tartışma.
-Sınıf içi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, yorumlamalar


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav % 25 ( ÖÇ1, ÖÇ2 )
Ödev % 25 ( ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 )
Final % 50 ( ÖÇ3, Öç4, ÖÇ5 )

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Eti Akyüz Levi
e-posta:
eti.akyuz@gmail.com
eti.levi@deu.edu.tr

tel.: 00902323018359- 3018460

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Öğrenci sunumları 0
Teknik Gezi 1 2 2
Ders anlatımı 12 2 24
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Sunum hazırlama 0
Diğer 0
Grup ödevi hazırlama
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 18 18
Haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar 12 3 36
Bireysel ödev hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 0
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51