DERS ADI

: ESKİ ESERLERDE ONARIM VE KORUMA SEMİNERİ - I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5071 ESKİ ESERLERDE ONARIM VE KORUMA SEMİNERİ - I ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrenciye koruma alanında karşılaşacağı çok yönlü sorunları bilimsel bir çerçevede tartışabilme yetisinin kazandırılmasıdır. Ders kapsamında; Tarihi çevrenin yaşatılması bağlamında yürütülen çalışmalar, Koruma kuramı, hukuksal sorunlar, Tarihi yapıların sürdürülebilirlik bağlamında değerlendirilmesi, yeniden işlevlendirme, Tarihi eser onarımında yeni malzeme kullanımı, Türkiye deki arkeolojik kazılarda karşılaşılan onarım ve koruma sorunları, Geleneksel mimari koruma ve yaşatılmasında yeni gelişmeler gibi birçok konu sunumlar şeklinde tartışılacak, bu anlamda da öğrencilerin koruma pratiğinde karşılaşılan sorunları algılaması tartışabilmesi için bilimsel bir platform yaratılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel çalışma yapma yöntemlerini tanıma.
2   Koruma değerlerini tanımlama.
3   Koruma pratiğinde karşılaşılan sorunları tartışma ve tanıma
4   Tarihi çevre, restorasyon, koruma konularında eleştirel yaklaşımlar geliştirme
5   Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamın ortaya konması, dersin işleyişine ilişkin bilgilerin aktarılması
2 Bilimsel Araştırma yöntemleri, Sunum teknikleri aktarılacaktır.
3 Yapılacak çalışmaların tespit edilmesi içeriklerinin tartışılması
4 Çalışmaların geliştirilmesi, kritik edilmesi
5 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
6 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
7 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
8 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
9 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
10 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
11 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
12 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
13 Öğrenciler Tarafından Seçilen Çalışma Konularının Sunulması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahunbay,Z.(1999). Tarihi Çevrede Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik ders anlatımı, bireysel araştırma ile tartışma biçiminde işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin dönem içerisinde yaptıkları çalışmaların sunumundan aldıkları not yıl içi notu olarak değerlendirilecektir. Yüzdesi %50 dir. Dönem sonunda yaptıkları sunumları revize ederek teslim edeceklerdir. Teslimleri final notu olarak değerlendirilecektir. ( % 50 çalışmanın sunumu, % 50 sunumun teslimi)

Değerlendirme Kriteri

Ödev Sunumu % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 )
Ödev Teslimi % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 )

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

daha sonra bildirilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 5 2 10
Öğrenci Sunumları 9 2 18
Bireysel Ödev hazırlama 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.511111