DERS ADI

: ESKİ ESERLERDE ONARIM VE KORUMA SEMİNERİ - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5072 ESKİ ESERLERDE ONARIM VE KORUMA SEMİNERİ - II ZORUNLU 0 2 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Kültürel mirasa yönelik onarım ve koruma faaliyetinin teorik yönelimlerini öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koruma ve onarım konusundaki tarihsel ve çağdaş olguların çözümlenebilmesi
2   Koruma ve onarım konusundaki yaklaşımların ve ilkelerin açıklanabilmesi
3   Koruma ve onarım uygulamalarının irdelenebilmesi
4   Koruma ve onarım konusundaki olguların tartışılabilmesi
5   Koruma ve onarım konusundaki güncel durumun değerlendirilebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Koruma ve onarım konusundaki genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 Koruma ve onarım konusunda bir araştırma için problematik kurma deneyimi
4 Seçilen konuda ön araştırmaların yapılması
5 Araştırmanın içeriğini kurgulama deneyimi
6 Literatür araştırmasına yönelik yöntemlerin ve öneri araştırmaların yapılması
7 Çevre ve yapı araştırmasına yönelik yöntemlerin ve öneri araştırmaların yapılması
8 Literatürel, gözlemsel ve istatistiki veri dökümleriyle ilgili çalışmalar
9 Raporlama teknikleriyle ilgili çalışmalar
10 Ara Sınav-Ödev Teslimi
11 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
12 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
13 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar tarafından deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erder, Cevat, Tarihi Çevre Bilinci, Ankara:ODTÜ Yayını, 1975
Niyazi Karasar, bilimsel Araştırma Yöntemi:Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara:Matbaş Matbaacılık ve Ambalaj Sanayii, 1982

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.15 +ODV * 0.25 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Araştırma makalesi final sınavı döneminde teslim alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav %15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev / Sunum / % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma makalesi %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, Öç5)
Derse katılım %10

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaklardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 0
Uygulama 10 2 20
Öğrenci Sunumu 3 2 6
Final sınavına hazırlık 0
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Bireysel ödev hazırlama
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer (Araştırma) 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Bireysel Sunum hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 0
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511