DERS ADI

: TARİHİ YAPILARIN DÖNÜŞÜMÜ İÇİN TASARIM YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5091 TARİHİ YAPILARIN DÖNÜŞÜMÜ İÇİN TASARIM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yöntemleri ve ilkeleri öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki tarihsel ve çağdaş gelişmelerin çözümlenebilmesi
2   Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki ilkelerin açıklanabilmesi
3   Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki uygulamaların irdelenebilmesi
4   Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki yöntemlerin tartışılabilmesi
5   Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki yöntemlerin tartışılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Tarihi yapıların yeniden kullanımı konusundaki genel problematiklerin gözden geçirilmesi
3 Tarihi yapıların yeniden kullanımına ilişkin kavramların tartışılması
4 Tarihi yapıların yeniden kullanımına ilişkin ilkelerin tartışılması
5 Konuya ilişkin araştırma konularının içeriklerinin kurgulanması
6 Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yöntemlerin teorik kapsamda irdelenmesi
7 Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yöntemlerin teorik kapsamında irdelenmesi
8 Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yöntemlerin uygulama kapsamında irdelenmesi
9 Tarihi yapıların yeniden kullanımına yönelik yöntemlerin uygulama kapsamında irdelenmesi
10 Ara Sınav-Ödev ara teslimi
11 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
12 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
13 Sunum tekniklerinin ders kapsamındaki araştırmalar üzerinden deneyimlenmesi ve sonuçların tartışılması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altınoluk, Ülkü, Binaların Yeniden Kullanımı, İstanbul, YEM Yayını, 1998.
Kuban, Doğan, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, İstanbul:YEM Yayını, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 +ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler araştırma makalelerini final döneminde teslim etmiş olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev-Sunum-Araştırma %20 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma Makalesi %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5),
Aktif Katılım %10

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com /0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 1 10
Uygulama 10 2 20
Sunumlar 3 3 9
Haftalık ders öncesi/ders sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 2 16
Final sınavına hazırlık 0
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0
Bireysel ödev hazırlama 1 14 14
Grup Ödevi hazırlama 0
Bireysel sunum hazırlama 1 7 7
Diğer (Araştırma) 4 4 16
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 0
Vize Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav vb. 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511