DERS ADI

: CEVHER HAZIRLAMA ATIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MIN 5010 CEVHER HAZIRLAMA ATIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET TANRIVERDİ

Dersi Alan Birimler

Cevher Hazırlama Bütünleşik Doktora
Cevher Hazırlama Doktora
Cevher Hazırlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Atık ve atığa giden kıymetli cevherlerin geri kazanılması için cevher hazırlama tesisi atıklarına uygulanan proseslerin tanımlanmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu tür proseslerin endüstriyel uygulamaları, atıkların stoklanması ve kullanım nedenleri açıklanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atığın tanımlanması ve sınıflandırılabilmesi
2   Atıkların geri kazanılmasının prensiplerinin belirlenebilmesi
3   Maden ve cevher hazırlama atıklarının değerlendirilmesi uygulamalarının yapılabilmesi
4   Atıkların değerlendirilmesi sebeplerinin kavranması
5   Atıkların ekonomikliğinin belirlenebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atığın tanımlanması ve sınıflandırılması
2 Atık malzemelerinin genel özellikleri, maden ve proses atıkları
3 Cevher hazırlama atıkları
4 Atık tipleri, Atıkların özellikleri
5 Atıkların geri kazanılması
6 Atıkların geri kazanılmasının prensipleri, Atıkların değerlendirilmesi sebepleri, Atıkların ekonomikliği
7 Maden, cevher hazırlama atıkları ve neden oldukları çevresel problemler
8 1. arasınav
9 Atıkları değerlendirme yöntemleri ve teknolojisi
10 Atıkların uzaklaştırılması, atıklardan faydalanma metodları ve teknolojisi
11 Maden ve cevher hazırlama atıklarının değerlendirilmesi uygulamaları
12 Maden ve cevher hazırlama atıklarının değerlendirilmesinin dünyadaki uygulamaları
13 Maden ve cevher hazırlama atıklarının değerlendirilmesinin Türkiye deki uygulamaları
14 Maden ve cevher hazırlama atıklarının değerlendirilmesinin Türkiye deki uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erdoğan, N., Kaya, M., Batar, T., Kahraman, B., Artık Manyezit Tozundan Yüksek Saflıkta Sinter Magnezya Üretimi , Endüstriyel Hammaddeler Semp., 2004, İZMİR

Sayın, E., Batar, T. , Solak, Ö., Yamık A., Tufan, M. B., Tinkal Cevheri ve Bor Atıklarının Seramik Yapıştırıcısı ve Su Yalıtım Harcında Kullanımı , VI. Uluslararası Endüstriyel Hammaddeler Sempozyumu, 1-3 February, 2007, İzmir, Türkiye

Özel, M., Kahraman, Ö. F. Özgüven, Safak S, Malayoglu, U., Batar, T., Dicle, Z.; Bor Cevheri ve Atıklarının Seramik Duvar Karosu Yapısına Etkileri . VI. Uluslararası Endüstriyel Hammaddeler Sempozyumu, 1-3 February, 2007, İzmir, Türkiye.

Erdoğan N., Kaya M., Batar, T & Kahraman B.; Production of high purity MgCl2 from fine magnesite waste dust , 10th Mineral Processing Semp., 2004, Çeşme, Türkiye.

Batar, T., Akdağ, M., Kahraman, B. & Çelik, M. S., Dry Processing of Boron Minerals for The Abatement of Environmental Pollution , 6th Balkan Conference, 1995, Ohri-Macedonia.



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum+Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Turan BATAR
E-mail:turan.batar@deu.edu.tr / office phone: (232) 3017517

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, Salı at 9:00-10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1233222
ÖK.22334223
ÖK.3232
ÖK.42334223
ÖK.52334223