Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR KEMAL MERT ÇUBUKÇU |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı kentsel doku (desen) analizinde ve mekan sadeleştirmede kullanılan klasik ve modern yöntemlerin öğrencilere aktarılmasıdır. Drsin programı, ders kapsamında gerçek veri toplama ve verinin coğrafi bilgi sistemleri ve ağ analizi yöntemleri ile analiz edilmesini kapsamaktadır. Analiz çalışmalarından elde edilecek sonuçlar planlama literatürü kapsamında değerlendirilecektir. Bu çerçevede güncel planlama problemleri ders kapsamında tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kostof SK (1991). The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. London: Thames and Hudson. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders stüdyo çalışmalarıyla yürütülecektir. Öğrenciler ders konularını planlama stüdyosuna devam ederek ve uygulama yaparak öğrenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Bir ara sınav ve bir final sınavı. Sınavlar sunup ve sunumu takip eden soru cevap seansı ile gerçekleştirilebilir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derse katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mert.cubukcu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 13:30-14:30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|