DERS ADI

: KENTSEL KIYI DÜZENLEMELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5138 KENTSEL KIYI DÜZENLEMELERİ SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HÜLYA KOÇ

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kıyı alanlarının geliştirilmesi genellikle çok sayıda birey ve organizasyonu ilgilendirdiğinden karmaşık bir süreçtir. Kıyı alanları geliştirme sürecinin önemli bir aşaması da kıyı alanları tasarımıdır. Bu dersin amacı, kentsel kıyı alanlarını kentsel tasarım ölçeği kapsamında incelemek ve kıyı alanları tasarımında temel ilkeleri ortaya koymak ve tartışmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler, kentsel kıyı alanlarının özelliklerini tanımlayabilecek,
2   kentsel kıyı alanlarındaki kullanıcı gruplarını ve gereksinmelerini listeleyebilecek,
3   kentsel kıyı alanlarının tasarım ilkelerini betimleyebilecek,
4   kentsel kıyı alanları için tasarım ilkelerini yeni uygulamalarda kullanabilecek
5   uygulamaların başarı derecesini analiz edebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kıyı alanının tanımlanması, gelişmiş/iyileştirilmiş bir kıyı alanının yararları Okuma listesi bu haftada verilecektir.
2 Kıyı geliştirme/düzenlemesinin temel ilkeleri
3 Başarılı bir kıyı düzenlemesinin unsurları
4 Başarılı bir kıyı düzenlemesinin unsurları
5 Son yıllarda yapılan kıyı düzenlemelerinden örnekler
6 Ara Sınav
7 Bir kıyı alanını daha sağlıklı kılmak üzere uygulanabilecek prensipler
8 Kıyı planlama süreci, alanın incelenmesi, potansiyel ve sorunlarının belirlenmesi
9 Kıyıya ilişkin değerlendirme, arazi kullanım ve mevcut yapıların incelenmesi, fiziksel özellikler
10 Kullanıcı gruplarının ve gereksinmelerinin değerlendirilmesi
11 Kıyı tasarımı, kıyı çizgisi korumaya ilişkin önlemler, kamusal erişim alanları, mekansal gereksinmelerin belirlenmesi
12 Doğal peyzaj düzenlemeleri, tasarım kabulleri
13 Ev ödevleri sunumları
14 Ev ödevleri sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
-Urban Waterfronts-Planning and Development, Ministry of Municipal Affairs, 1987, Ontario.
Yardımcı kaynaklar:
-The New Waterfront, Ann Breen&Dick Rigby, McGraw-Hill Inc., 1996.
-Waterfronts:Cities Reclaim Their Edge, Ann Breen&Dick Rigby, The Waterfront Press, 1997.
-Regeneration, Toronto's Waterfront and The Sustainable City:Final Report, Royal Commission on the Future of the Toronto Waterfront, Minister of Supply and Services Canada, 1992.
-Urban Waterscape Design, Ed. Kyuko Tsuru, Shokoku-sha Publishing, 1975.
Referanslar: Web kaynakları kullanılacaktır.
Malzemeler: Görsel ve yazılı malzeme.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, görsellerle desteklenen anlatım biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse katılarak aktif dinlemesi ve tartışmalara katkısı beklenmektedir. Öğrencinin dersin konularıyla uyumlu olarak rapor şeklinde bir ev ödevi hazırlaması ve derste sunması beklenmektedir. Ev ödevi konuları 7. haftada belirlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve listeleme ara sınav ile, betimleme ve uygulama ev ödevi ile analiz etme final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hulya.koc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 9.30-10.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Örnek olay çalışması 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51