DERS ADI

: KISIT PROGRAMLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IND 5024 KISIT PROGRAMLAMA SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞEYDA AYŞE YILDIZ

Dersi Alan Birimler

Endüstri Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans
Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans
Endüstri Mühendisliği Doktora
Endüstri Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kombinatorik optimizasyon konusuna giriş yapmak ve kısıt programlama çözüm tekniğininin kombinatorik problemlerin çözümünde nasıl kullanıldığını anlatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin uygulamadaki kombinatorik optimizasyon problemleri hakkında bilgi sahibi olmaları
2   Kombinatorik optimizasyon problemlerini matematiksel modelleme ile tanımlayabilme
3   Kısıt programlama tekniğinin altında yatan temel metodolojileri bilebilme
4   Kısıt programlama araçlarından birini kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kombitarorik optimizasyona giriş, kombinatorik optimizasyon problemlerinin (KOP) karmaşıklığı
2 Kombinatorik optimizasyon uygulamaları
3 KOP'lar için çözüm teknikleri
4 Kısıt programlamaya giriş, yöneylem araştırmasındaki kısıt tatmin problemleri
5 Kısıt programlama algoritmaları
6 Kısıt yayılma ve tanım kümesi azaltma teknikleri
7 Geri izleme araması ile tanım kümesi azaltma tekniklerinin birleştirilmesi
8 Kısıt progralama için arama stratejileri; değişken ve değer sıralama stratejileri, optimizasyon algoritmaları
9 Arasınav
10 Kısıt programlamanın karışık tamsayılı programlama ile karşılaştırması ve hibrit stratejiler
11 IBM ILOG Optimization Suite programının tanıtımı
12 IBM ILOG Optimization Suite ile problem çözme
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlgili literatürden seçilmiş makaleler
IBM ILOG OPL Optimization Suite User's Manual, 2009
K. Marriott, P.J. Stuckey. Programming with Constraints. MIT Press, 1998
Michela Milano (ed.) Constraint and Integer Programming Towards a Unified Approach. Kluwer academic Publishers, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, içeriği ile ilgili olarak ders sunumları, tahta ve görsel sunum kullanılarak verilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 RAP RAPOR
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV +RAP/2 * 0.30 +YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV +RAP/2 * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Şeyda Topaloğlu
e-mail: seyda.topaloglu@deu.edu.tr
Tel: 301 7611

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 3 15 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Projeye Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.133433
ÖK.24433444
ÖK.34443
ÖK.433333333