DERS ADI

: GRAFİK TASARIM PORTFOLYO

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5116 GRAFİK TASARIM PORTFOLYO SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HACI YAKUP ÖZTUNA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Derste bir tasarımcı portfolyosu nasıl olmalıdır sorusuna cevap ararken öğrencilerin kendi tasarımcı portfolyolarını oluşturmalarını sağlamak dersin ana amacıdır. Tasarımlarda alışılagelmiş sınırları zorlamak, yaratıcı çözümler üretebilmek ve farklı materyallerle beklenmedik bir sunum oluşturabilmek, bunun yanı sıra yeni medyalardan yararlanarak sanat ve tasarım arasındaki sınırları zorlamak dersin amaçlarındandır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir portfolyo üretebilmek için gerekli olan yaratıcı çözümü doğru malzeme ve doğru medyayla birleştirebilme yetisine sahip olabilmesi
2   Sanat ve tasarım arasındaki sınırların ne kadar esnek yada geçirgen olduğunun bilgisine inceleme ve araştırmalarının sonucunda sahip olabilmesi
3   Üretim sürecinde her türlü olanağı etkin biçimde ve uzmanlık seviyesinde kullanacak yetkinliğe sahip olması.
4   Araştırma, gözlem ve gelişmenin yaşam boyu sürdürülebirlirliğinin farkında olması
5   Çeşitli görsel iletişim medyalarını ve teknolojilerini yönetebilecek uzmanlık düzeyinde bilgi, beceri ve yaratıcılığa sahip olabilmek ve kullanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. Güncel tasarımcıların örnekler üzerinden incelenmesi. Öğrencilere araştırma ve seminer konularını nasıl seçmeleri gerektiğine dair bilginin verilmesi. Uygulamaya nasıl geçileceğinin ve tasarım sürecinin nasıl devam edeceğine ilişkin açıklamalar.
2 Uygulama projesinin nasıl olacağı üzerine öğrenciyle birebir çalışma. Araştırma raporu ve seminer için hangi konular yada tasarımcılar üzerinde durulacak öğrenciyle tartışma ve seçimi netleştirme.
3 Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik.
4 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
5 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
6 Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik.
7 Araştırma Raporu Teslimi.
8 Seminer
9 Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları.
10 Olgunlaşan tasarımın maketi üzerinde çalışmalar. Doğru malzeme ve medya seçimi.
11 Tasarımın maketi için alternatifler.
12 Tasarımın son şeklinin seçilmesi.
13 Tasarımın son şekli üzerinde kritik.
14 Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, seminer, araştırma raporu, kritik ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yakup.oztuna@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Atölye Çalışması 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555544
ÖK.23
ÖK.3555
ÖK.445454
ÖK.5335