DERS ADI

: REKLAMDA YARATICI GÖRÜNTÜLEME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5124 REKLAMDA YARATICI GÖRÜNTÜLEME SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET KOŞTUMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

1930 larda Sanat Yönetmenlerinin moda fotoğrafçıları ile birlikte yaptıkları ortak çalışmalar sonucunda kültürel göstergelerin günümüze değin gelişimini kapsamaktadır. Dergi , Reklam ve Görsel Yayınların örneklenmesi ve çözümünün işlendiği derste, Yaratıcı Reklam Grafiği ve Görselleri uygulamalı çalışmalarla ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğrafın estetik ve teknik yönleriyle Reklam Grafiği arasında ilişki kurabilmesi,
2   otoğraf ile Reklam Grafiğinin özelliklerini Sanat ve Tasarım alanlarından yararlanarak kullanabilmesi,
3   Reklam çekimlerinde Görsel yaratıcılık ile ilgili doğru kullanım kararını verebilmesi beklenmektedir.
4   Fotoğrafın yapı ve çalışma mekanizma özelliklerini ayrıntılı olarak Reklam Grafik ve Üretim tasarımında kullanabilmesi
5   Fotoğrafın Görsel yaratıcılık ve Reklam Grafiğinde doğru biçimde kullanma becerisini geliştirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal farkındalık oluşturma ve sosyal kampanyalar yoluyla farkındalığı artırma amacı ile reklam fotoğrafı kullanımı
2 Ticari amaç ile reklam sektöründe fotoğraf kullanımı ve dünyadan örnekler
3 Reklam fotoğrafı çekimi ve kurgu
4 Reklam fotoğrafı çekimi ve ışıklandırma
5 Stüdyoda reklam fotoğrafı çekimi ve kadraj
6 Seminer
7 Dijital müdahale metodları ve foto-illüstrasyon
8 Üç boyutlu görsellerin reklam fotoğraf elde etmek için kullanımı
9 Dış mekanda kurgusal fotoğraf uygulaması
10 Fotoğrafa müdahale ve sonucun baskıya hazırlanması
11 Fotoğraf çekiminde yapılan hatalar, oluşabilecek sorunlar ve çözüm önerileri
12 Fotoğraf manipülasyon yazılımları
13 Fotoğrafta kolaj
14 Kullanılan ekipmanın sonuca etkisi ve doğru ekipman seçimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Osman ÜRPER , Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, İstanbul, 2012, ISBN: 978-605-02-0096-6
-Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004, ISBN: 978-975-468-706-4
-Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6
-Erkan TERZİ, Dijital Fotoğrafçılık, Sitem Yayıncılık, İstanbul, 2004, ISBN: 975-322-332-3
-Tevfik Fikret UÇAR, Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, İnkilap Kitapevi, İstanbul, 2004, ISBN: 975-975-10-2164-9

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BNS Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uygulama, Ödev, Seminer ve sunumların yanısıra derse katılımda kanaat oluşturacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devamlılık esas olup, uygulama ve ödevler eksiksiz yapılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kostumoglu@gmail.com
+90 535 3112047

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14oo-16oo

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Atölye Çalışması 13 4 52
Sunum hazırlama 1 40 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13435
ÖK.233335335
ÖK.3545455
ÖK.45
ÖK.5