DERS ADI

: GRAFİK BASKI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5139 GRAFİK BASKI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, geleneksel ve yeni teknikler kullanılarak sanatsal anlatım biçimleri oluşturulmasını ve grafik baskının tarihsel ve güncel konumu üzerine araştırmalar geliştirilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzmanlık düzeyinde en az iki baskı tekniğini kullanabilmesi
2   Farklı teknikleri kullanabilmesi, birleştirebilmesi ve geliştirebilmesi
3   Grafik Baskı anlatım biçimleri üzerine tarihsel bir yaklaşım geliştirebilmesi, uygulamalı ve teorik araştırmalarının alt yapısını yazılı olarak aktarabilmesi,
4   Projeleri için akademik bir araştırma süreci geçirebilmesi
5   Bireysel anlatımında özgün yaklaşımlar geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Seminer: Güncel grafik baskı uygulamaları
2 Proje oluşturmada göz önünde tutulacaklar, tartışma
3 Proje içerik önerileri, tartışma
4 Proje eskiz, uygulama
5 Proje eskiz, uygulama
6 Proje eskiz, uygulama
7 Proje eskiz, uygulama
8 Ara değerlendirme, araştırma raporu üzerine tartışma
9 Proje eskiz, uygulama
10 Proje eskiz, uygulama
11 Proje eskiz, uygulama
12 Sunum değerlendirmesi, yazılı metin üzerine tartışma
13 Sergi hazırlığı
14 Sergileme, değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MAYOR, A. Hyatt, 1980, Prints and People, Princeton Press
IVINS, William M. Jr., 1989, Prints and Visual Communication, MIT Press
SAFF Donald, SACILOTTO Deli, 1978, Printmaking: History and Process, Wadsworth Publishing, ISBN-10: 0030856639
GRIFFITS Anthony, 1996, Prints and Printmaking: An Introduction to the History and Techniques, University of California Press ISBN-10: 0520207149
PARSHALL Peter, AREFORD David s., SCOHCH Rainer, SCHMIDT Peter, FIELD Richard S., 2005, Origins of European Printmaking: Fifteenth-Century Woodcuts and Their Public, Yale University Press, ISBN-10: 0300113390
DRISKELL David, CHILDS Adrienne L., FINE Ruth, 2007, Evolution: Five Decades of Printmaking, Pomegranate Communications, ISBN-10: 0764942042
BRIGGS, Asa; BURKE Peter, 2004, (Çev. ŞENER İbrahim) Medyanın Toplumsal Tarihi, İzdüşüm Yayınları
McLUHAN, Marshall, 1999, Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu, (Çev. ÇAĞALI GÜVEN Gül) Yapı Kredi Yayınları
Güncel makale ve belgeseller

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin teorik araştırması bir araştırma raporu halinde sunulur. Uygulama projesinin ise öğrenciden kendisinin oluşturması beklenir. Derste elde edilen sonuçlara göre bir sergi uygulaması ve bir teorik rapor ortaya konmalıdır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 BNS Başarı Notu DSD * 1


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr +902324129169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Sunum Hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555
ÖK.2445
ÖK.34553
ÖK.45534
ÖK.555