DERS ADI

: GRAFİK BASKI SANATI TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRA 5148 GRAFİK BASKI SANATI TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihsel bir perspektifte baskının evrimini, bir iletişim aracı olarak kat ettiği yolu ve günümüz algı biçimlerini ne şekilde etkilediğini kavratmak, lisansüstü düzeyde araştırma ve yayın yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Baskının tarihsel gelişimini kavrayabilmesi,
2   Görsel iletişimde baskının rolünü tanımlayabilmesi,
3   İnsanlık tarihinde iletişimin bir aracı olarak baskıyı yorumlayabilmesi,
4   Günümüzdeki sanatsal ve tasarımsal baskılar üzerine yorum getirebilmesi
5   Akademik kurallar içerisinde yazınsal ve sözlü tartışmaya katılabilmesi
6   Bireysel olarak kendi düşüncesini sunabilmesi
7   Teorik çalışma üretebilmesi, akademik yazım kuralları çerçevesinde yazılı metin oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
2 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
3 Onbeşinci yüzyıl: Blok baskıdan matbaaya
4 Matbaa ve baskının bilginin dağılımı üzerine etkisi
5 Onaltıncı yüzyıl: Görsel anlatımın yeni kuralları
6 Onyedinci yüzyıl: Kitap ve resim
7 Ara Sınav
8 Onsekizinci Yüzyıl: Sanatsal baskının gelişimi
9 Ondokuzuncu Yüzyıl: Fotoğraf ve Litografi
10 Görsel Toplumdan Fotografik Topluma geçiş
11 Yirminci Yüzyıl: Baskının toplumsal ifade biçimine dönüşmesi
12 Yirminci Yüzyıl: Akımlar ve Savaşlar
13 Yirminci Yüzyıl: Baskı sanatı ve baskı üretimi
14 Çağdaş Yöntemler ve günümüz baskı üretimine bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prints and Visual Communication, William M. Ivins, Jr., MIT Press, 1989
Five Hundred Years of Printing, S. H. Steinberg, Penguin Books, 1979
The Printing Revolution in Early Modern Europe, Elizabeth L. Eisenstein, Cambridge University Press, 1997
Prints of the 20th Century: A History, Riva Castleman, Thames and Hudson, 1988
Tarihin Görgü Tanıkları, Peter Burke, Kitap Yayınevi, 2003
Medyanın Toplumsal Tarihi, Asa Briggs, Peter Burke, Kırmızı Yayınları, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ön hazırlık ve tartışma üzerinden yürütülür. Öğrencinin dersi yönlendirmesi beklendiğinden derse hazırlıklı gelmelidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 + FN * 0.30
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.70 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü intial ilgili yönetmelik hükümlerine göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
+902324129173 ceren.bulut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 3 33
Ödev Hazırlama 1 60 60
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145
ÖK.25545
ÖK.345
ÖK.44355
ÖK.544
ÖK.653
ÖK.75453