DERS ADI

: BİLGİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İYO 5032 BİLGİ YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ETHEM DUYGULU

Dersi Alan Birimler

Yönetim ve Organizasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Örgütlerde bilginin elde edilmesi, işlenmesi ve paylaşılması aşamalarını içine alan bilgi yönetim döngüsünün öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetsel becerileri, kalite, süreç iyileştirme ve yeniliği gerçekleştirmede bilgi yönetiminin rolünü analiz edebilmek
2   Örgütlerde bilgi yönetimi uygulamalarını anlayabilmek
3   Bilgi yönetim araçlarını tanımlayabilmek
4   Örgüt için bilgi yönetim sistemini yaratabilmek
5   Eleştirel düşünce ve analitik becerileri gösterebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni bir dünya ve bilgi toplumunda rekabet
2 Bilgi yönetiminin temel kavramları: Veri, enformasyon, bilgi
3 Açık ve kapalı bilgi ve bilgi eserleri
4 Bilginin doğası ve yaratılışı
5 Öğrenen örgütler: Öğrenen örgütlerin beş bileşeni
6 Bilgi yönetiminin temelleri
7 Organizasyonel bilgiyi yönetme, öğrenme ve entellektüel birikim
8 Bilgi çalışanlarını yönetme
9 Teknolojinin bilgi yaratımında, paylaşımında ve yönetiminde rolü
10 Bilgi yönetimi araçları
11 Orgütlerde bilgi yönetimi uygulamaları
12 Profesyonel bilgi ve etik düşünceler
13 Liderlik ve bilgi yönetimi değerlendirilmesi
14 Bilgi yönetiminin geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The KM Toolkit Orchestrating IT, Strategy & Knowledge Platforms, Amrit Tiwana, Pearson, PHI, 2nd Edition.
2. The Fifth Discipline Field Book Strategies & Tools For Building A learning Organization Peter Senge Et Al. Nicholas Brealey 1994
Knowledge Management Sudhir Warier, Vikas publications
Leading with Knowledge, Madanmohan Rao, Tata Mc-Graw Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kuramsal (Literatür) incelemenin yanında, örnek olay çözümlemesi, tartışma, grup çalışması, sunum ve yazılı ölçme değerlendirmeden oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin dönem içinde bir ödevi gerçekleştirerek yazılı ve sözlü olarak sunumlarına göre değerlendirilecektir. Dönem sonu final sınavında ise elde ettikleri tecrübeyi verilen örnek olayda uygulama becerilerine göre değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Terminolojiyi yerinde ve doğru kullanma becerisi, kavramlararası neden sonuç ilişkilerinde tutarlılık derecesi, bunun için önerilen çözümün gerekçelerinin bilimsel, makul ve mantıklı şekilde belirtilmesi ve karşı tarafı ikna etmesi gerekmektedir.Dersle ilişkili yaptığı okumalar ve dolayısıyla işlenen konulara vakıf olma derecesi önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başlangıcında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15333
ÖK.2433
ÖK.323332
ÖK.44454
ÖK.5543354