DERS ADI

: PARAKENDECİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 5005 PARAKENDECİLİK ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Perakendecilerin artan küreselleşme ve rekabet ortamında başarılı olmak için doğru kararlar almaları, doğru adımları atmaları gerekmektedir. Bu dersin amacı öğrencilerin perakendecilik sektörünü genel hatlarıyla tanımalarını, perakendecilikteki gelişmeleri ve yeni eğilimleri anlamalarını, böylece birer işletmeci olarak çalışma hayatlarına öğrendiklerini yansıtmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Perakendecilik alanında yapılan uygulamaları değerlendirebilmek
2   Pazar, mağaza türleri, tedarik zinciri gibi perakendecilik kavramlarını öğrenerek bu kavramların gerçek hayatta doğru kullanabilmek
3   Perakendecileri pazarlama faaliyetlerini tanıyabilmek
4   Perakendecilik sektöründeki güncel uygulamaları tanımlayabilmek
5   Doğru perakendecilik stratejilerini belirleyerek uygulanmasını sağlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Perakendeciliğe giriş ve temel kavramlar
3 Dünyada perakendecilik ve perakendeciliğin tarihçesi
4 Perakendeci işletme formatları
5 Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler
6 Tüketici satın alma davranışları
7 Perakende pazarlama stratejisi
8 Bilgi sistemleri ve tedarik zinciri yönetimi
9 Perakendecilikte fiyatlama
10 Mağaza kuruluş yeri seçimi ve mağaza yönetimi
11 Mağaza yerleşimi ve mağaza tasarımı
12 Elektronik ortamda perakendecilik uygulamaları
13 Yeşil Perakendecilik
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars Tek
Perakende Yönetiminin Temelleri, Kenan Aydın
Uluslararası Perakendecilik [Teori, Uygulama ve Örnek Olay Anlatımlı], Fatma Demirci Orel
Akıllı Perakendecilik, Richard Hammond


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı ve tartışma yöntemi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51