DERS ADI

: YEREL DÜZEYDE KATILIM VE YÖNETİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5078 YEREL DÜZEYDE KATILIM VE YÖNETİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Birey ya da gruplar kendilerini ilgilendiren kararlarda sürecin bir parçası oldukları takdirde ortaya çıkan kararı sahiplenmeleri artmaktadır. Bu sebeple katılım mekanizmaları çeşitlendirilmeli ve etkin biçimde kullanılmalıdır. Yerel düzey, halka en yakın olan düzey olarak kabul görmektedir. Dolayısıyla bu ders kapsamında yerel düzeydeki katılım mekanizmaları, yönetişim uygulamaları, yerel düzeyde alınan kararların sahiplenilmesi, yerel aktörler vb konuların değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yerel düzeydeki çağdaş katılım mekanizmaları hakkında bilgi edinme
2   Yerel düzeydeki aktörleri analiz etme
3   Yerel düzeydeki yönetişim uygulamalarını değerlendirme
4   Yerel düzeyde alınan kararların sahiplenme düzeyinin artması için stratejiler geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriğiyle ilgili genel bilgilendirme ve tanışma
2 Yerel yönetimler, tanımı ve gelişimi
3 Yönetişim, tanımı ve gelişimi
4 Kurumsal yönetişim kavramı ve boyutları, ve Sosyal Sorumluluk
5 Çok düzlemli yönetişim
6 Küresel sorunlar ve ulusal ve yerel yönetişim
7 ara sınav
8 ara sınav
9 Paydaşlık ve paydaşlık sorumlulukları
10 Yerel aktörler ve yerel demokrasiye katkıları
11 Kalkınma Ajansları ve yönetişim
12 Yerel mevzuatın katılım boyutuyla değerlendirilmesi
13 Yerel düzeydeki katılım mekanizmaları
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Toprak, Zerrin, Yerel Yönetimler, (2014), Siyasal Kitabevi.

Özer, Yunus Emre (2011), Gençlerin Toplumsal Yaşama Katılımı ve Yerel Yönetimlerin Rolü , Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:26, Sayı:1, Yıl:2011, ss.43-65.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yunusemre.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155544554
ÖK.245454545
ÖK.354555455
ÖK.445555545