DERS ADI

: TÜRKİYE'DE DEVLET VE GÜVENLİK KURUMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5107 TÜRKİYE'DE DEVLET VE GÜVENLİK KURUMLARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Güvenlik kavramının farklı boyutlarını ve devletin bu alandaki politikalarını analiz ederek Türkiye ölçeğinde bir değerlendirme yapma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel olarak güvenlik kavramı ve güvenlik anlayışının farklı boyutları hakkında bilgi sahibi olma
2   Devletin sahip olduğu güvenlik kurumları hakkında bilgi sahibi olma
3   Devletin güvenlik politikaları hakkında bilgi sahibi olma
4   İç güvenliğin sağlanması noktasında polis teşkilatının rolünü kavrama
5   Türkiye de polis teşkilatının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve işlenişi ile ilgili açıklamalar. Devlet, gözetleme/denetleme ve güvenlik kurumları araştırmalarında yöntem
2 Devlet nedir Devlet Kuramlarına genel bir bakış
3 Zor, baskı ve gözetleme. 19. yüzyılda güvenlik anlayışı
4 Devletin güvenlik/baskı aygıtları meselesi ve Louis Althusser
5 Gözetleme ve toplumsal denetim. Michel Foucault da denetleme ve gözetleme
6 Gözetleme anlayışındaki dönüşümler ve teknoloji
7 Ara Sınavlar
8 Genel Değerlendirme
9 İç Güvenlik, uzmanlaşma ve polis teşkilatının ordudan ayrılması
10 Kent merkezlerinin denetimi: Günümüzde polis teşkilatları
11 Neo-liberal politikalar ve devletin güvenlik/baskı aygıtları. Güvenlik sektöründe özelleştirme
12 Toplum destekli polislik uygulamaları
13 Türkiye'de polis teşkilatının doğuşu ve tarihsel gelişimi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ferdan Ergut & Ayşen Uysal, Tarihsel Sosyoloji Ne Yapar Nasıl Yapar , Ferdan Ergut & Ayşen Uysal (der.), Tarihsel Sosyoloji. Stratejiler, Sorunsallar, Paradigmalar, Tarih Vakfı Yayınları & Dipnot Yayınları, 2007, s. 11 31.
Ferdan Ergut, Osmanlı da Devlet-Toplum ilişkisini polis ve polislik pratikleri üzerinden düşünmek , Ferdan Ergut & Ayşen Uysal (der.), Tarihsel Sosyoloji. Stratejiler, Sorunsallar, Paradigmalar, Tarih Vakfı Yayınları & Dipnot Yayınları, 2007, s. 143 164.
Ferdan Ergut, « Polis Çalışmaları için Kavramsal Bir Çerçeve », Amme İdaresi Dergisi, cilt 34, n° 1, Mart 2001, s. 59 78.
Zeynep Gönen, Varoşların Zaptiyesi ya da kent yoksullarının neoliberal denetimi , Toplumbilim, Kent ve suç özel sayısı, no. 23, Aralık 2008, s. 93 101.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik alt yapı dersin öğretim üyesi tarafından oluşturulacaktır. Öğrenci dersin konusu ile ilgili yabancı dilde yazılmış bir bilimsel makaleyi analiz etmekle ve seçeceği bir konuda ödev hazırlayıp sunum yapmakla yükümlüdür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecek.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.154545454
ÖK.254545454
ÖK.354545454
ÖK.454545454
ÖK.554545454