DERS ADI

: ELEŞTİREL OKUMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MÜA 5039 ELEŞTİREL OKUMA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLPERİ SERT

Dersi Alan Birimler

Almanca Mütercim Tercümanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin kendi çevirdikleri ya da çevrilmiş metinleri, eleştirel bir gözle okuyabilmelerini, tartışabilmelerini, metinlerdeki çeviri hatalarını, imla yanlışlarını bulabilmelerini ve düzeltebilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   .Öğrenciler kendi yaptıkları çevirileri eleştirel gözle okuyabilmeyi, tartışabilmeyi ve düzeltmeyi öğrenirler
2   Öğrenciler başkalarının yaptıkları çevirileri eleştirel gözle okuyabilmeyi, tartışabilmeyi ve düzeltmeyi öğrenirler
3   . Öğrenciler akıcı bir çeviri için gerekli kuralları öğrenirler
4   Öğrenciler yayınevlerinin Türkçe yazım kurallarını farklı uygulayışını öğrenirler
5   Öğrenciler son okumada neleri değiştirebileceklerini öğrenirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
3 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
4 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
5 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
6 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
7 Midterm
8 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
9 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
10 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
11 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
12 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
13 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma
14 Çevrilen metni okuma ve değerlendirme Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Emin Özdemir, Eleştirel Okuma (BİLGİ YAYINEVİ)
Yardımcı kaynaklar: Oya Adalı, Etkileşimli ve Eleştirel Okuma Teknikleri (TOROSLU KİTAPLIĞI)
Referanslar: Jean-Baptist du Prei, Bernd Röhrig, Maria Blettner, Kritisches Lesen wissenschaftlicher Artikel
Diğer ders materyalleri: Halit Karatay, Eleştirel Düşünme ve Okuma Alışkanlığı Becerilerinin Geliştirilmesi için Edebiyat Halkası: Kitap Eleştirisi Modeli

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunlu. Ödevler zamanında teslim edilmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555