DERS ADI

: TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE DİN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5121 TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE DİN SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Din ve toplumsal değişim üzerine yapılmış teorik ve uygulamalı araştırmalar bağlamındaki genel toplumsal değişme açısından dini tutum ve davranışlarda ortaya çıkan değişimi incelemek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din-toplumsal değişim ilişkilerini inceler.
2   Toplumların dinî ve dinlerin sosyal boyutlarını tanır.
3   Sanayileşme, kentleşme ve sekülerleşme ve din arasındaki gelişmeleri yorumlar.
4   Müslüman toplumlardaki sosyal değişimleri analiz eder.
5   Postmodern toplumda dinin niçin yükselen bir değer olduğunu anlayıp yorumlar.
6   Öğrendiği teori ve yöntemlerle din odaklı sosyal olayları analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve genel ilkeler
2 Din ve toplumsal değişim teorileri
3 Toplumsal değişme açısından din
4 Sanayileşme ve din
5 Kentleşme ve din
6 Sekülerleşme ve din
7 Modern iletişim teknolojisi ve din
8 Ara Sınav
9 Toplumsal değişme ve din arasındaki ilişki
10 Değişen dünya da birey, din ve dindarlık
11 Çağdaş dünyada toplumsal değişme ve din
12 Dindarlık farklılaşması ve popüler dindarlık
13 Çoğulculuk ve toplumsal değişme
14 Kentsel dindarlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
1. Okumuş, Ejder (2003). Toplumsal Değişme ve Din, İnsan Yayınları, İstanbul.
2. D. Anthony Smith (1996). Toplumsal Değişme Anlayışı, çev: Ülgen Oskay, Gündoğan Yay., Ankara.

Yardımcı kaynaklar:
1. A. Kurtkan Bilgiseven, (1995) Genel Sosyoloji, Filiz Kitapevi, İstanbul.
2. Günay, Enver (2003) Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul.
3. Kuyucuoğlu, İsa (2008) Batı'da Din Sosyolojisi: Teori ve Yöntem Analizleri, FCR Yayınları. Ankara.
4. M.B. Mcguire,, Religion (1997). The Social Context, Wadsworth Publication Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, din ve sosyal değişim ilişkilerini anlayıp yorumlama yeteneklerini geliştirirler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isa.kuyucuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13335
ÖK.23345
ÖK.34345
ÖK.43345
ÖK.53345
ÖK.63345