DERS ADI

: ANTİKÇAĞ VE ORTAÇAĞDA BİLİM-DİN İLİŞKİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5123 ANTİKÇAĞ VE ORTAÇAĞDA BİLİM-DİN İLİŞKİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Din-bilim ilişkisi problemini Felsefe Tarihinin başlangıcından Rönesans Dönemine kadar filozofların konuyla ilişkili yaklaşım ve görüşlerinden yararlanarak incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimin gelişmesi sürecinde mitoloji, büyü, sihir, astroloji ve din gibi alanların bilime etkisini ve işlevini kavrar.
2   Bilimin gelişmesini tarihi süreç içerisinde öğrenir.
3   Bilim ve Din ilişkisinin tarihi kökleri hakkında fikir sahibi olur
4   Dinin bilime verdiği katkıları tanır.
5   Bilim - Din arasındaki uyuşmazlıkları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din ve Bilim tanımları
2 Din-Bilim ilişkisinin Problematiği
3 Greklerden Önce bilim ve din
4 Greklerden Önce bilim ve din
5 Antik Dönem Filozoflarının Görüşleri Çerçevesinde Din ve Bilim I
6 Antik Dönem Filozoflarının Görüşleri Çerçevesinde Din ve Bilim II
7 Ortaçağ Filozoflarının Görüşleri Çerçevesinde Din ve Bilim I
8 ARA SINAV
9 Ortaçağ Filozoflarının Görüşleri Çerçevesinde Din ve Bilim II
10 Ortaçağ Yahudi Filozofları çerçevesinde Din ve Bilim
11 Hıristiyanlıkta Din ve Bilim I
12 Hıristiyanlıkta Din ve Bilim II
13 İslamda Din ve Bilim I
14 İslamda Din ve Bilim II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adnan Adıvar, Tarih Boyunca ilim ve Din;
Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi;
E. Boutroux, Çağdaş Felsefede ilim ve Din;
Science, Religion,and the Human Experience;
Alex Rosenberg, Pihilosophy Of Science, A contemporary introduction.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Analiz, soru - cevap, sorgulama, araştırma, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler bilim tarihiyle ilgili araştırmaya yönelik bir ödev hazırlarlar. Ara ve final sınavları ders ortamında yazılı olarak yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr; mehmetturkeri@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14334444
ÖK.24334444
ÖK.34334444
ÖK.44334444
ÖK.54334444