DERS ADI

: YETİŞKİNLER DİN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5078 YETİŞKİNLER DİN EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞÜKRÜ KEYİFLİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, Yetişkinler Din Eğitiminin ana konuları ve problemleri hakkında kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirime.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yetişkinler Din Eğitiminin imkan ve problemlerini tanır..
2   Yetişkinlerin eğitimi ile Din eğitimi arasında ilişki kurar
3   Örgün ve yaygın din eğitiminin temel kavramlarını tanır ve Yetişkinlerin din eğitimi ile ilişkilendirebilir.
4   Toplumsal temeli bir eğitim olan yetişkinler din eğitiminin, yetişkinlik dönemin bir gereği olduğunu fark eder.
5   Yetişkin kavramını tüm gelişimsel özellikler bakımından diğer gelişim basamaklarında olan bireylerden ayırt edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yetişkin Eğitiminin Temel Kavramları, (Eğitim, Öğretim, Yaygın Eğitim, Yetişkin, Yetişkinlik, Din Eğitimi, Yaygın Din Eğitimi)
2 Yetişkinler Din Eğitimi ve Yetişkinler Din Eğitimi anlamında kullanılan diğer kavramlar ve tanımları:
3 Yetişkinler Din Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler
4 Yetişkinler Din Eğitiminin Amacı ve Önemi
5 Yetişkinler Din Eğitiminin Teorik Ve Teolojik Temelleri
6 Multi Disiplinler Bir eğitim olarak Yetişkinler Eğitimi
7 Yetişkinler Din Eğitiminde Eğitim ve Öğretimin Kuramsal Temelleri
8 ARA SINAV
9 Yetişkinler Din Eğitiminde Öğretiminin ilkleri
10 Yetişkinler Din Eğitiminde Öğrenme Engelleri
11 Yetişkinler Din Eğitiminin Hedef Kitlesi
12 Yetişkinler Din Eğitiminin Faaliyet Alanları
13 Yetişkinler Din Eğitiminin İmkân ve Problemleri
14 Yetişkinler Din Eğitiminde Pratik Boyut

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

1. Cevat Geray, Halk Eğitimi, Ankara 2002.
2. Cevat Celep, Halk Eğitimi, Ankara 1995.
3. Ahmet Duman, Yetişkinler Eğitimi, Ankara,1999.
4. Mustafa Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Samsun 2000.

Yardımcı kaynaklar:

Ahmet Çelebi, İslam Eğitim Öğretim Tarihi, İstanbul 1998.
Mehmet Akif Kılavuz, Yaşlanma Dönemi Din Eğitimi, İstanbul 1994.
İlitam, Din Bilimleri I, Ankara 2006.
Şükrü Keyifli, Yaz Kur'an Kursları Öğretici El Kitabı, İzmir 2011.
Şükrü Keyifli, Urfa ve Yöresinde Yaygın Din Eğitimi, Ankara 1998.
Şükrü Keyifli, Camilerde Din Eğitimi, Ankara 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukrukeyifli@hotmail.com; sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe: 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345
ÖK.54345