DERS ADI

: DİNİ ÇOĞULCULUK VE DİNLERARASI DİYALOG II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5080 DİNİ ÇOĞULCULUK VE DİNLERARASI DİYALOG II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, çoğulculuk bağlamında, dinlerin birbirlerine bakışlarını ve yaklaşımlarını kavratmak, birlikte yaşama kültürünün çatışmaları önlemedeki, problemleri çözmedeki ve dünya barışına katkısındaki rolünün farkına vardırtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dini çoğulculuğa imkan veren dinsel metinlerdeki referansların varlığından haberdar olur.
2   Dinlerdeki ortak motiflerden hareketle, birlikte yaşamanın mümkün olduğunu kavrar.
3   Dini çoğulculuk açısından dinlerin birbirlerine bakışlarını öğrenir.
4   Birlikte yaşama tecrübesinin tarihteki ve günümüzdeki örneklerini bilir.
5   Dini çoğulculuk bağlamında diğer din mensupları ile sağlıklı ilişkiler kurmanın barış ve birlikte yaşama kültürüne katkısını anlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dinî Çoğulculuğun Anlamı ve Temel Kavramlar.
2 Dini Çoğulculuk, Birlikte Yaşama Kültürü ve Dinlerarası İlişkiler
3 Dini Çoğulculuk ve Dünya Barışı: Çatışmaları Önleme ve Çözmede Birlikte Yaşama Kültürünün Rolü
4 Dinlerin Birbirlerine Yaklaşım Tarzları: Dışlayıcı, Kapsayıcı ve Çoğulcu Yaklaşımlar
5 Yahudilik, Hıristiyanlık ve Dini Çoğulculuk
6 Hinduizm, Budizm ve Dini Çoğulculuk
7 Ara Sınav
8 İslam ve Dini Çoğulculuk
9 İslam Medeniyetinin Barış ve Birlikte Yaşama Kültürüne Katkısı
10 Dini Çoğulculuk Açısından Günümüzde Müslümanların Diğer Din Mensuplarıyla İlişkilerinin Durumu
11 Osmanlı Devletinde Dini Çoğulculuk ve Birlikte Yaşama Tecrübesi
12 Günümüz Türkiye'sinde Birlikte Yaşama
13 Dünyanın değişik Coğrafyalarındaki Din ve Kültürlerden Birlikte Yaşama Örnekleri
14 Genel değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- J. Hick, İnaçlar Gökkuşağı, Çev: M. Aydın, Ankara Okulu Yay., Ankara, 2002.
- Mahmut Aydın, "Dini Çoğulculuk Üzerine Bir Mülâhaza", İslamî Araştırmalar Dergisi, 14/2 (2001).
- Mahmut Aydın, "Paradigmanın Yeni Adı: Dinsel Çoğulculuk", Akademik Araştırmalar Dergisi, 4/14, 2002, ss. 95-119.
- Müslümanlar ve Diğer Din Mensupları, Türkiye Dinler Tarihi Derneği Yayınları, Ankara, 2004.
- İslam ve Öteki, Editör: Cafer Sadık Yaran, İstanbul 2001.
- Asrımızda Müslüman-Hıristiyan münasebetleri, İSAV Tartışmalı İlmi Toplantılar Dizisi, İstanbul, 1993.
- Ahmet Hikmet Eroğlu, Osmanlı Devletinde Yahudiler, Ankara 2003.
- Bernard Lewis, İslam Dünyasında Yahudiler, Çev: B. Sina Şener, Ankara, 19.
Yardımcı kaynaklar:
- Hidayet Işık, Amiri'ye Göre İslam ve Öteki Dinler, İz Yayıncılık, İstanbul, 2006.
- Baki Adam, Yahudilik ve Hıristiyanlık Açısından Diğer Dinler, İstanbul 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, ödev, seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasdiman@yahoo.com; hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14:30 - 15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335