DERS ADI

: MANTIK YANLIŞLIKLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5082 MANTIK YANLIŞLIKLARI II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR İBRAHİM EMİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mantık Yanlışlarının kuruluş amaçlarını ve çeşitlerini örnekleriyle kavratmak, öğrenciyi çeşitli alanlarda karşılaştığı bu yanlışlara karşı uyanık ve hazırlıklı kılmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yanlış kavramını derinliğine tahlil etme imkânı bulur.
2   Yanlışlara düşmenin sübjektif ve harici nedenlerini öğrenir.
3   Formel ve informel yanlışların yapılış şekillerini görür.
4   Konuşma ve yazmalarda yanlışlara karşı korunmanın yolları öğrenilir.
5   Bilimsel, felsefi, dini vs. alanlarda yanlış yapmadan doğru ve tutarlı düşünmenin önemi ve yolları iyice kavranır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mantıkta "Yanlış" Kavramı ve Önemi
2 Mantıkta Yanlışların Ele Alınışı
3 Yanlışa Düşmenin Sübjektif Nedenleri
4 Yanlışa Düşmenin Harici Nedenleri
5 Dile İlişkin (Lafız) Yanlışlar (Informal Fallacies)
6 Dile İlişkin Olmayan (Mânâ) Yanlışlar (Informal Fallacies)
7 Genel Konudışılık Yanlışları
8 ARA SINAV
9 Sübjektif Konudışılık yanlışları
10 Uydurma Delil Yanlışları
11 Gelişigüzel Kurulmuş Eksik Delil Yanlışları
12 Yanlış Zanlar
13 Tutum Yanlışları ve Yanlışlara Karşı Korunma Yolları
14 Örnekler Üzerinde Mantıksal Çözümlemeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Emiroğlu, İbrahim, Mantık Yanlışları, Elis, Ankara, 2004.
Aristoteles, Sofistlerin Çürütmeleri Üzerine, Çev. Oğuz Özügül, Say, İstanbul, 2007.
Emiroğlu, Yanlış Düşünce ve Davranışlar Karşısında Mevlânâ, İnsan Yay., İstanbul, 2009 (III. Baskı)
Emiroğlu, İbrahim, Ana Hatlarıyla Klasik Mantık , Ankara, 2004.
Irving M. Copi, Introduction to Logic.
Madsen Pırıe, The Book of The Fallacy.
Internet, yazılı ve görsel materyal.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansı (mantık yanlışları ile ilgili örnekleri tanıma, tartma ve değerlendirmesi)na göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.emiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.133345
ÖK.2333353
ÖK.3453
ÖK.443445
ÖK.5444534