DERS ADI

: DURKHEİM SOSYOLOJİSİ VE TÜRKİYE'DEKİ ETKİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5102 DURKHEİM SOSYOLOJİSİ VE TÜRKİYE'DEKİ ETKİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Durkheim sosyolojisini bütün yönleriyle öğrenmek ve onun Türkiye'deki yansımaları incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Durkheim sosyolojisini bütün yönleriyle öğrenir ve tartışır.
2   Durkheim örneğinde pozitivizt sosyoloji geleneğini tanır.
3   Durkheim sosyolojisinin Türkiye'deki temsilcilerini ve etkilerini değerlendirir.
4   Durkheim sosyolojisinin Türkiye'deki din sosyolojisi çalışmalarına etkilerini analiz eder.
5   Durkheim sosyolojisi geleneğine bağlı kaleme alınmış Türkçe din sosyolojisi çalışmalarını inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Emile Durkheim: Hayatı, Eğitimi, Çalışmaları
2 Toplumsal Değişme Teorisi: Mekanik Dayanışma
3 Toplumsal Değişme Teorisi: Organik Dayanışma
4 Toplumsal İşbölümü
5 İntihar, Anomi
6 İşlevselcilik
7 Toplumsal Bir Kurum Olarak Din
8 Ara Sınav
9 Durkheim: Pozitivizt Sosyoloji
10 Durkheim: Sosyolojik Yöntemin İlkeleri
11 Pozitivist Sosyoloji ve Türk Sosyolojisi
12 Ziya Gökalp ve Türk Sosyolojisi
13 Ziya Gökalp ve Türk Sosyolojisi
14 Durkheim Sosyolojisi ve Günümüz Türk Sosyolojisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nurettin Şazi Kösemihal, Durkheim Soyolojisi.
Emile Durkheim, Toplumsal İşbölümü, Çev. Özer Ozankaya.
Emile Durkheim, Sosyolojik Yöntemin Kuralları, Çev. Cemal Bali Akal.
Emile Durkheim, Dini Hayatın İlk Şekillleri, Çev. İzzet Er.
Ziya Gökalp, Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste Durkheim sosyolojisini öğrenmeleri ve Türkiye'deki etkilerini tartışabilmeleri değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13335
ÖK.23345
ÖK.34345
ÖK.43345
ÖK.53345