DERS ADI

: DİN EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5108 DİN EĞİTİMİNİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT BÜLENT ÇELİKEL

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimin psikolojisi çerçevesinde din eğitiminin psikolojik temelleri konusunda öğrencilerin mevcut bilgi birikimlerini arttırarak düşünüp fikir üretmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitiminin psikolojik temelleri hakkında bilgisini arttırır.
2   Psikoloji ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Eğitimde psikolojik temellerle ilgili tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu tartışmalar bağlamında din eğitimini değerlendirir.
5   Din eğitiminin psikolojik bakımdan gerekliliğine dair tutarlı ve makul bilgiye ulaşır.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri Üzerine Beyin Fırtınası
2 Din Eğitiminde Temellendirme Sorunu
3 Eğitimde Davranış Kavramı ve Uzanımları
4 Psikolojide Davranışçı Ekol
5 Psikolojide Bilişsel Ekol
6 Psikolojide Hümanist Ekol
7 Psikolojik Yaklaşımların Sunduğu İnsan Modeli ve Din Eğitimi
8 Ara Sınav
9 Tartışma I: Davranışların Arkasında Hangi İhtiyaçlar Vardır
10 Tartışma II: Din Eğitiminin Olumlu Benlik Algısı Gelişimine Katkısı Nedir
11 Tartışma III: Psikoterapi ile Din Eğitimi Arasında Bir İlişki Var mıdır
12 Tartışma IV: Gazâli'nin Davranış Öncesi Psikolojik Süreçle İlgili Düşüncelerinde Dinin Yeri ve İşlevi Nedir
13 Sonuç: Din Eğitiminin Psikolojik Açıdan Gerekliliğini Nasıl İzah Edebiliriz
14 Din Eğitiminin Psikolojik Temelleri Üzerine Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İ. Ethem Başaran, Eğitim Psikolojisi, Yargıcı Mat., Ankara, 1994.
Jerry M. Burger, Kişilik, (çev. İ. D. Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yay., İstanbul 2006.
Banu Y. İnanç, Esef E. Yerlikaya, Kişilik Kuramları, Pegema Yay., Ankara 2011.
Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitapevi, İstanbul 2005.
Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri, Beta Yay., İstanbul 2004.
Çiğdem Kağıtçıbaşı, Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi Kültürel Psikoloji, Koç Üniversitesi Yay., İstanbul 2010.
Ed. Mustafa Köylü, Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Eğitim Yay., Ankara 2012.
John L. Elias, Psychology and Religious Education, R. E. Krieger Publ., Florida 1990.
Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, (çev. Özlem Yüksel), Kaknüs Yay., İstanbul 2011.
Irvın Yalom, Varoluşçu Psikoterapi, (çev. Z. İ. Babayiğit), Kabalcı Yay., İstanbul 1999.
Irvın Yalom, Din ve Psikiyatri, (çev. Emre Ağanoğlu), Merkez Kit., İstanbul 2006.
Mustafa Merter, Tasavvuf ve Benötesi Psikolojisi, Kaknüs Yay., İstanbul 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme için kullanılan ödev/sunum vasıtasıyla bilgiye ulaşmayı ve kullanmayı öğrenen öğrenci, sınavlar vasıtasıyla bilgilenme sürecine dair bireysel farkındalık düzeyini anlayarak sürece yön verme becerisi kazanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.celikel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143355
ÖK.243355
ÖK.343355
ÖK.443355
ÖK.543355
ÖK.643355