DERS ADI

: 17. YÜZYIL BATI FELSEFESİ METİNLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5118 17. YÜZYIL BATI FELSEFESİ METİNLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATİH TOKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

On yedinci yüzyıl batı filozoflarının görüşleri bağlamında, yorum ve anlama yöntemleri hakkında öğrencinin teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını, bilgiyi kullanabilme ve değerlendirebilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   On yedinci yüzyıl batı filozoflarının varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini öğrenmeleri.
2   On yedinci yüzyıl batı filozoflarının felsefe yaparken kullandıkları yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları.
3   Felsefe tarihinde her filozofu, akımı ya da öğretiyi hem bağımsız hem de birbirleriyle olan ilişkilerin karşılaştırılması bağlamında öğrenme.
4   Felsefe tarihi öğrenmenin din bilimlerine olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenebilme ve bunları hayata aktarmada yardımı olabilme.
5   On yedinci yüzyıl batı filozoflarının metinlerini okuyup kavrama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Descartes: Bilgi Teorisi
2 Descartes: Teoloji Anlayışı
3 Descartes: Metafizik Anlayışı
4 Descartes: Ahlak Anlayışı
5 Hobbes: Bilgi Teorisi
6 Hobbes: Fizik ve Teoloji Anlayışı
7 ARA SINAV
8 Hobbes: Ahlak ve Siyaset Anlayışı
9 Spinoza: Bilgi Teorisi.
10 Spinoza: Metafizik-Teoloji Anlayışı.
11 Leibniz: Mantık Anlayışı.
12 Leibniz: Fizik ve Metafizik Anlayışı.
13 Leibniz: Teoloji Anlayışı.
14 Leibniz: Kötülük ve İnsan Özgürlüğü.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cevizci, Ahmet (2001). On Yedinci Yüzyıl Felsefesi Tarihi, Asa Kitabevi, İstanbul.
Cevizci, Ahmet (2011). Felsefe Tarihi, Say Yay., 3. Basım, İstanbul.
Durant, Will (2009). Felsefenin Öyküsü, çev. Ender Gürol, İz Yay., İstanbul.
Gökberk, Macit (2008). Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, 18. Basım, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, on yedinci yüzyıl batı filozoflarının metinlerini okuyup kavrama, bir filozofun bir konuyu ele alış yöntemini öğrenme bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.toktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1533333442
ÖK.2533333442
ÖK.3533333442
ÖK.4534333442
ÖK.5534333442