DERS ADI

: MEDİEVAL PHİLOSOPHY

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5136 MEDİEVAL PHİLOSOPHY SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR OSMAN BİLEN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders Ortaçağ felsefesi ve belli başlı düşünürler hakkında öğrencilerin İslam felsefesinin Ortaçağ Avrupa düşüncesi üzerindeki etkisine de odaklanarak sağlam bir giriş yapabilmesi için tasarlanmıştır. Öğrencinin Ortaçağ felsefesinin başlıca simalarının üzerinde durduğu sorunlar ve kanıtlar hakkında karşılaştırmalı bir felsefi anlayışa ulaşmalarına imkan tanır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaçağ felsefesinin ortaya çıkışı nedenlerini tanır.
2   Ortaçağ felsefesinin içeriğini açıklar.
3   Ortaçağ felsefesine özgü temel kavramların gelişim süreçlerini ve sorunları kavrar.
4   Ortaçağ felsefe ekollerinin sorunlara yaklaşımlarını fark eder ve aralarında ilişkileri kurar.
5   Ortaçağ felsefesi dahilindeki tartışma ve eleştirileri tanır.
6   İslam felsefe ve bilimin Ortaçağ felsefesi üzerindeki etkilerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağda Avrupa'da felsefenin durumu: Antik Felsefeden izler
2 Teolojik çerçevede Felsefi sorunların tartışılması: Akıl vahiy ilişkisi, Tanrının varlığı, yaratma, sonsuzluk, nedensellik, mucize
3 Boethius ve Augustine'nin varlık anlayışı;
4 Anselm'in ontolojik delili
5 Latin İbn Rüştçülüğünün ortaya çıkışı.
6 Abelard ve kavramcılık
7 İbn Sinacılığın ulaştığı sentez: Albert The Great
8 ARA SINAV
9 İslam felsefesinin etkisi ve tepkiler
10 Thomas Aquinas ve teolojik tepki
11 Thomas Aquinas ve Latin Aristoculuğunun Gelişimi
12 Duns Scotus'un nominalizm eleştirisi
13 Ockham gerçekçiliği
14 Erken Rönesans döneminde Platonculuğun yeniden keşfi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
Hyman and J.J. Walsh (editors), Philosophy of the Middle Ages: The Christian, Islamic and Jewish Tradition (1980)
Yardımcı kaynaklar:
Saint Augustine, On Free Choise of Will, 1986
Thomas Aquinas, Basic Writings.1945

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, metin ve kavram tahlili, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersin içeriğine katılım ve tartışma performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

osman.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 16:00 - 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Kitap Okuma 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433544
ÖK.2433544
ÖK.3433544
ÖK.4433544
ÖK.5433544
ÖK.6433544