DERS ADI

: DİN EĞİTİMİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5153 DİN EĞİTİMİNİN FELSEFİ TEMELLERİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Din eğitimi ve öğretimini felsefi açıdan temellendirmek. Din eğitimi ve öğretiminin kuramsal boyunu ve uygulamalarını felsefi bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci din eğitiminin felsefi olarak temellendirmenin önemini kavrar.
2   Öğrenciler din eğitimiyle ilgili temel kavramları felsefi olarak analiz edebilir.
3   Din eğitimi problemlerine felsefi bir yaklaşım sergiler.
4   Din eğitimiyle ilgili kavramları ve sorunları analitik olarak çözümleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Din Eğitiminde Felsefi Temellendirme İhtiyacı
3 Eğitim Felsefesinin Tanımı ve Yöntemi
4 Din Eğitimi problemlerine felsefi yaklaşım
5 Eğitim Felsefesinde Kavramsal Analiz Yöntemi
6 Genel Eğitim ve Din Eğitimiyle ilgili Temel Kavramların Felsefi Analizi
7 Din Eğitiminde Kullanılan Kavramların Din Eğitimi Anlayışlarıyla İlişkilendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Din Eğitimi Uygulamalarına Yön Veren Temel Kavramları Belirleyen İlkeler
10 Eğitim Felsefesinde Gerçeklik Anlayışı
11 Pozitivist ve Antipozitivist Gerçeklik Anlayışları
12 Gerçeklik Anlayışlarının Din Eğitimi Modellerindeki Temel Varsayımlarına Etkisi
13 Gerçeklik Anlayışları Bakımından Din Eğitimi Modellerinin Karşılaştırılması
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nell Noddings, Philosophy of Education, 2013.
2. Jeff Astley, The Philosophy of Christian Religious Education, 1994.
3. Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, 2014
4. Ina ter Avest, On the Edge: (Auto)biography and Pedagogical Theories on Religious Education, 2013.
5. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, 2011.
6. Gabriel Moran, Religious Education, Encyclopedia of Religion.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345