DERS ADI

: AİLEDE DİN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5155 AİLEDE DİN EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ailede din eğitiminin temel unsurları hakkında bilgi vermek. Ailede gerçekleşen informal din eğitimi süreçlerini çocuğun dini gelişimi ve öğrenmesi açısından yorumlama becerisi geliştirmek. Ailede gerçekleşen din eğitimiyle ilgili araştırma yapma yeterliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, ailedeki din eğitiminin yeri ve önemini kavrar.
2   Öğrenciler ailede gerçekleşen dini öğrenmeler hakkında fikir sahibi olur.
3   Ailedeki din eğitimi problemlerini irdeler.
4   Ailedeki dini iletişimi analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş: Temel Kavramlar ve Konular Hakkında Bilgi
2 Ailenin Tanımı ve Temel Fonksiyonları
3 Ailedeki Din Eğitiminin Yeri ve Önemi
4 İslam da Ailedeki din eğitimine ve çocuğa bakış
5 Ayet ve Hadislerde çocuğun din eğitimine verilen önem
6 Hz. Peygamberin çocuk eğitimindeki önerileri ve uygulamaları
7 İslam eğitimcilerinin ailede din eğitimiyle ilgili görüşleri
8 Ara Sınav
9 Çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve ailedeki din eğitimi
10 Anne-baba tutumlarının çocuğun din eğitimine yansımaları
11 Ailede din eğitiminde disiplin anlayışı: Ceza ve mükafatın yeri
12 Ailede din eğitiminde oyunun kullanımı
13 Ailede din eğitiminde ilke ve yöntemler
14 Günümüz çocuklarında görülen eğitim ve gelişim problemleri ve din eğitimine yansımaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mehmet Emin Ay, Ailede ve Okulda İdeal Din Eğitimi, 2009.
2. Mustafa Köylü, Ailede Din Eğitimi, Din Eğitimi, 2012.
3. Yusuf Ceylan, Ailede Din Eğitimi, 2012.
4. Mualla Selçuk, Çocuğun Eğitiminde Dinî Motifler, 1991.
5. Beyza Bilgin, İslam ve Çocuk, 2000.
6. Mehmet Zeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi, 2013
7. Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Din Eğitimi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14345
ÖK.24345
ÖK.34345
ÖK.44345