DERS ADI

: DİN EĞİTİMİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5154 DİN EĞİTİMİNİN FELSEFİ TEMELLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Din eğitimi ve öğretiminde etkili olan felsefi yaklaşımları tanıtmak. Din eğitimi felsefesindeki gerçeklik ve bilgi konusundaki tartışmaları göstermek. Din eğitimi modellerinin felsefi arkaplanını incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci din eğitiminde etkili olan felsefi yaklaşımları kavrar.
2   Öğrenciler din eğitimi felsefesindeki tartışmaları öğrenir.
3   Eleştirel-Realist din eğitimi felsefesinin temel kabullerini ve eğitim süreçlerine yansımalarını kavrar.
4   Din eğitimi modellerini felsefi temelleri bakımından karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Eğitim Felsefesinde Bilgi Anlayışı
3 Bilgi Anlayışlarının Din Eğitimi Modellerindeki Temel Varsayımlara Etkisi
4 Anti-pozitivizt Bilgi Anlayışı Çerçevesinde Din Eğitimine Yöneltilen Eleştiriler
5 Eğitim Felsefesinde İnsan Anlayışı
6 İnsan anlayışının din eğitimi modellerindeki yansımaları
7 Din eğitimindeki güncel felsefi tartışmalar: Dini Bilginin Doğası Örneği
8 Ara Sınav
9 Din Eğitimindeki Felsefî Arka Planların İncelenmesi
10 Eleştirel Realist Din Eğitimi Felsefesinin Teorik Kabulleri
11 Eleştirel Realist Din Eğitimi Felsefesinin Uygulanma Süreci
12 Çağdaş Din Eğitimcilerinin Görüşleri I
13 Çağdaş Din Eğitimcilerinin Görüşleri II
14 Dersin Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Wright, Andrew. Religion, Education and Postmodernity, 2004.
2. Jeff Astley, The Philosophy of Christian Religious Education, 1994.
3. Muhittin Okumuşlar, Yapılandırmacı Yaklaşım ve Din Eğitimi, 2008
4. Jackson, Robert. Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım. 2005
5. Mark Halstead, Religious Education, Encyclopedia of Religion, 2005.
6. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, 2011.
7. Yusuf Ceylan, Eğitimde Yapılandırmacılık ve Din Eğitimi, 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143545
ÖK.243545
ÖK.343545
ÖK.443545