DERS ADI

: DİN BİLİMLERİNDE ANLAMA VE YORUMLAMA KURAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5159 DİN BİLİMLERİNDE ANLAMA VE YORUMLAMA KURAMLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarını tanıtıp ilgili kuramların din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl kullanılabileceğini göstermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarını tanır.
2   Anlama ve yorumlama kuramlarının din bilimlerinde nasıl kullanıldığını görür.
3   Dini metinleri çağdaş anlama ve yorumlama kuramlarıyla uygulamalı olarak değerlendirir.
4   Sosyoloji geleneğinde anlama kuramının temsilcilerini tanır.
5   Anlama kuramının metodolojik yansımalarını ve uygulamalarını tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlambilim
2 Anlambilim
3 Yorumbilim
4 Yorumsama
5 Hermeneutik
6 Hermeneutik Teknikleri
7 Hermeneutik ve Dini Metinler
8 ARA SINAV
9 Dilthey ve Anlambilim
10 Gadamer ve Anlambilim
11 Heidegger ve Anlambilim
12 Dini Metinleri Anlama
13 Dini Metinleri Yorumlama/Yorumlayıcı Sosyoloji
14 Anlayıcı Yaklaşım ve Din Sosyolojisi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adil Çiftçi, Anlayıcı Yaklaşım ve Din Sosyolojisi için Uzanımları.
Burhanettin Tatar, Hermenötik.
Metin Becermen, Dilthey, Heidegger ve Gadamer'de Anlama Sorunu , Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2004, 6(6): 35-66.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13345
ÖK.23345
ÖK.33345
ÖK.43345
ÖK.53345