DERS ADI

: PSİKİANALİZ, DİN VE MİSTİSİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5161 PSİKİANALİZ, DİN VE MİSTİSİZM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı psikanaliz ve din arasındaki ilişkiyi S. Freud, C. Jung, Meissner ve Ana-Maria Rizzuto gibi klasik ve çağdaş psikanalistlerin çalışmalarına dayanarak tarihsel, kuramsal, klinik ve hermönetik açıdan ele alarak açıklamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikanalitik kuramın temel kavramlarını öğrenir.
2   Psikanalitik okul ve kuramlar hakkında eleştirel değerlendirmelerde bulunur.
3   Psikanaliz ve din arasında yeni bir diyalog kurmanın mümkün olduğunu öğrenir.
4   Psikanalitik bakış açısından Tanrı tasavvurunun nasıl oluştuğunu kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel bir disiplin olarak Psikanalizin ortaya çıkışı
2 Freud un dinin kökenine ilişkin kuramları
3 Freud'un dinin kökenine ilişkin kuramları
4 Jung Psikolojisinin temel kavramları
5 Kolektif Bilinçdışı ve Din
6 Psişik yaşamda dinin işlevi
7 Arketipal form ve içerik olark Tanrı
8 ARA SINAV
9 Erikson: Temel güven ve din
10 Yaratıcı bir Yanılsama Olarak Din(Winnicott)
11 Tanrı kavramı ve Tanrı tasarımının oluşumu (Rizzuto)
12 Psikanaliz ve din arasında karşılıklı bir ilişki arayışı (Meissner)
13 Psikanaliz ve din arasında yeni bir paradigma arayışı (James Jones)
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Köse, A.,(2000), Freud ve Din, İz Yayınları, İstanbul.
2. Kısa, C.(2005), C.G.Jungda Din ve Birleşme Süreci, İ.İlahiyat vakfı Yay., İzmir
3. Meissnerr, Psychoanalisis and Religion, 1984, Yale University.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 7 3 21
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335