DERS ADI

: PSİKOLOJİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5163 PSİKOLOJİ TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, psikoloji tarihi hakkında genel bilgi sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikoloji biliminin tarihsel kökenleri hakkında bilgi sahibi olur.
2   Felsefe ve psikoloji arasındaki temel farklılaşmanın nedenlerini ve sürecini kavrar.
3   Psikolojinin temel kuramlarının temel varsayımlarında o kuramın oluşma döneminde dünyada gözlenen politik, ekonomik ve bilimsel akımların etkilerini ayrıştırabilir.
4   Psikoloji alanındaki çağdaş kuram/yaklaşım/bakış açılarının neler olduğunu ve bunların tarihsel kökenlerini öğrenir.
5   Türkiye de psikolojinin nasıl ve ne yönde gelişmiş olduğu ve nereye doğru evrildiği hakkında fikir sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih, Bilim ve Psikoloji Arasındaki İlişkiler
2 Günümüz Psikoloji Kuramlarında Antik Felsefe İzleri
3 Ortaçağ Avrupa sında ve Rönesans ta İnsan Davranışlarına Yönelik Görüşler
4 İslam Felsefesinde İnsan Davranışlarına Yönelik Görüşler
5 Günümüz Psikoloji Kuramlarında Batı/Doğu Ortaçağ Felsefelerinin İzleri
6 Bilimsel Devrim in Günümüz Psikoloji Kuramlarındaki İzler
7 Evrim Kuramlarının Günümüz Psikolojisindeki İzleri
8 Ara Sınav
9 Yapılsalcılık
10 İşlevselcilik
11 Davranışçılık
12 Gestalt psikolojisi
13 Psikanaliz
14 YarıYıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Leahey, T. H. (2012). A history of psychology: From antiquity to modernity (7. baskı). NY: Prentice Hall.
2. (Önerilen Kaynaklar) Greenwood, J. D. (2009). A conceptual history of psychology. Boston: McGraw
3. Hill. Schultz, D. P. ve Schultz, E. S. (2008). Modern history of psychology (9. baskı). ABD: Thomson Learning.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 7 3 21
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335