DERS ADI

: HİNT DİNLERİNDE İBADET VE BAYRAMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5165 HİNT DİNLERİNDE İBADET VE BAYRAMLAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Farklı dini geleneklerdeki kadın anlayışları konusunda öğrencinin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Dinlerin kutsal metinlerinde kadından nasıl bahsedildiği öğrenilecektir. Dinlerdeki kadın anlayışı konusunda nasıl farklılaştığının öğrenilmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hinduizm de ibadetin önemini ve nasıl yapıldığını kavrar.
2   Hindu aşramlarının dindeki önemi hakkında bilgi edinir.
3   Hindu bayramlarının mitolojik kökenini öğrenir.
4   Budizm de ibadetin önemini ve nasıl yapıldığını kavrar.
5   Budist tapınakların yapısı ve işlevi hakkında bilgi sahibi olur.
6   Caynizm de ve Sihizm deki mabet ve ibadet anlayışını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hinduizm de aşram ve mandir
3 Hinduizm de günlük ibadetler
4 Hindu din adamlarının ibadetteki rolü ve önemi
5 Hinduların ibadetlerde kullandığı objeler
6 Hindu bahar bayramı
7 Hindu sonbahar bayramı
8 Vize Sınavı
9 Budizm de pagoda
10 Budizm de günlük ibadet ve keşişlerin ibadetteki rolü
11 Başlıca Budist festivalleri
12 Caynizm de mabet ve ibadet
13 Sihizm de mabet ve ibadet
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Ahmet Güç, Dinlerde Mabet ve İbadet, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2005.
2) Geoffrey Parrinder, Worship in the World s Religions, Faber and Faber Limited, London 1961.
3) Robin Rinehart, Contemporary Hinduism: Ritual, Culture, and Practice, ABC-Clio, California, 2004.
4) Jeaneane D. Fowler, Hinduism: Beliefs and Practices, Sussex Academic Press, Brighton, 1997.
5) Karen Bellenir, Religious Holidays and Calendars: An Encyclopedic Handbook, Omnigraphics, United States, 2004.
6) Frank A. Salamone, Ed., Routledge Encyclopedia of Rites Rituals and Festivals, Routledge, New York, 2004.
7) Helene Henderson, Ed., Holidays, Festivals, and Celebrations of the World Dictionary: Detailing Nearly 2,500 Observances from all 50 States and More Than 100 Nations, Omnigraphics, Detroit, 2005.
8) J. Gordon Melton, Ed., Religious Celebrations: An Encyclopedia of Holidays, Festivals, Solemn Observances, and Spiritual Commemorations (2 Vol.), ABC-CLIO, Santa Barbara, 2011.
9) Peter Harvey, An Introduction to Buddhism: Teachings, History and Practices, 2nd. Cambridge Univ. Press, Cambridge, 2013.
10) Rupert Gethin, The Foundations of Buddhism, Oxford University Press, Oxford, 1998.
11) Paul Dundas, The Jains, Routledge, London and New York, 2002.
12) John E. Cort, Framing the Jina: Narratives of Icons and Idols in Jain History, Oxford University Press, Oxford, 2010.
13) John E. Cort, Open Boundaries: Jain Communities and Culture in Indian History, Ed. John E. Cort, State University of New York Press, New York, 1998
14) W. Owen Cole, and Piara Singh Sambhi. The Sikhs: Their Religious Beliefs and Practices, Vikas Publications, New Delhi, 1978.
15) W.H. McLeod, Sikhs & Sikhism, Oxford University Press, New Delhi, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335
ÖK.64335