DERS ADI

: DİNLERDE KADININ KONUMU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5167 DİNLERDE KADININ KONUMU SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Farklı dini geleneklerdeki kadın anlayışları konusunda öğrencinin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Dinlerin kutsal metinlerinde kadından nasıl bahsedildiği öğrenilecektir. Dinlerdeki kadın anlayışı konusunda nasıl farklılaştığının öğrenilmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudilikte kadının yeri ve önemini kavrar
2   Hıristiyanlıkta kadının konumu ve önemi hakkında bilgi edinir.
3   Hinduizm de kadının yeri ve önemini kavrar.
4   Budizm de kadının rolü ve statüsünün kademeli gelişimi öğrenir.
5   Dinlerdeki kadın anlayışlarını karşılaştırma yeteneği kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kaynakları
2 Yahudi tarihinde kadın
3 Yahudi kutsal literatüründe kadın
4 Hıristiyanlık tarihinde kadın
5 Hıristiyan kutsal metinlerinde kadın
6 Zerdüştilikte Kadın
7 Hint kültüründe Kadın
8 Ara Sınav
9 Hindu kutsal metinlerinde kadının yeri ve ibadeti
10 Budda nın kadına karşı tutumu
11 Budist dünyada kadın
12 Doğu Dinlerinde Kadın
13 Dinlerdeki kadın anlayışlarının karşılaştırılması
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Liliana Vana, Yahudilikte Kadın, Çev. Mehmet Aydın, Nüve kültür Merkezi, 2013.
2) Arvind Sharma, Women in World Religions, South Asia Books, 1995.
3) Mary Pat Fisher, Women in Religion, Pearson Longman, 2006.
4) Ursula King, Women in the World s Religions: Past and Present, Paragon House, New York, 1987.
5) Leona M. Anderson and Pamela Dickey Young, Women and Religious Traditions, Oxford University Pres, Ontario, 2004.
6) Serenity Young, ed., An Anthology of Sacred Texts by and About Women, Pandora, New York, 1993.
7) Judith R. Baskin, Jewish Women in Historical Perspective, Ed., Wayne State University Press, Detroit, 1991.
8) Rachel Biale, Women and Jewish Law: The Essential Texts, Their History, and Their Relevance for Today, Schocken Books, New York, 1995.
9) Hans Küng, Women in Christianity, Trans. by John Bowden, Continuum, London, 2005.
10) A.S. Altekar, The Position of Women in Hindu Civilization, Motilal Banarsidass Pub., Delhi, 2005.
11) Isaline Blew Horner, Women Under Primitive Buddhism: Laywomen and Almswomen, Motilal Banarsidass Pub., Delhi, 1999.
12) Hammet Arslan, "Budizm'de Kadının Konumu", Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 34, ss. 147-179.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 3 3 9
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335