DERS ADI

: DİN PSİKOLOJİSİNİN TEMEL SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5168 DİN PSİKOLOJİSİNİN TEMEL SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı din psikolojisi alanında karşılaşılan temel problemlerin neler olduğunu ortaya koymak ve bu problemlerin nasıl çözüleceği konusunda çözümler geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci psikoloji kavramının anlamı ile ilgili tartışmaları bilir.
2   Din kavramı ile ilgili tartışmaları bilir
3   Din Psikolojisinde kullanılan yöntemler konusunda karşılaşılan problemleri bilir.
4   Öznellik ve nesnellik sorunları hakkında bilgi edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh Bilimi" anlamında psikoloji kelimesi ile ilgili tartışmalar
2 Din" kavramının tanımı konusunda karşılaşılan problemler
3 Din" kavramının tanımı konusunda karşılaşılan problemler
4 Yöntem konusunda karşılaşılan problemler
5 Yöntem konusunda karşılaşılan problemler
6 Dindarlık" kavramı ile ilgili problemler
7 Dindarlık" kavramı ile ilgili problemler
8 Ara Sınav
9 Din psikolojisinin alanı ve amacı konusundaki problemler
10 Din psikolojisinin kaynakları ile ilgili problemler
11 Din-Psikoloji çatışması ile ilgili problemler
12 Sonuçların yorumlanmasında öznellik sorunu
13 Sonuçların yorumlanmasında nesnellik sorunu
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hayati Hökelekli: DTürkiye'de Din Psikolojisi Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler ve Bazı Temel Meseleler, Günümüz Din Bilimleri Araştırmaları ve Problemleri Sempozyumu, (Samsun, 27-30 Haziran 1989), 1989, s. 107-114
2. Erol Göka; İslam Dünyası Neden Bir İnsan Psikolojisi Anlayışı Geliştiremedi (Sunum)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 7 3 21
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335