DERS ADI

: MANTIĞIN ANA KONULARI VE PROBLEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5081 MANTIĞIN ANA KONULARI VE PROBLEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR İBRAHİM EMİROĞLU

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, Mantığın dokuz ana konusunu kavratma ve onları mantığın bazı problemlerini fark edip tartışacak seviyeye çıkartma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mantık problemlerini tanır.
2   Klasik mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi açıklar.
3   Temel felsefe kavramlarını kavrar ve birbirleriyle ilişkilendirir.
4   Doğru ve tutarlı düşünür.
5   Kavramları doğru tanımlar, hükümleri ve çeşitlerini iyi değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "Mantık" Kavramı
2 Mantığın Kaynağı Problemi
3 Mantığın Konusu, Gâyesi, Önemi ve Kullanım Alanları
4 Klasik Mantığın Bölümleri ve Formel-İnformel Mantık
5 Akıl İlkelerinin Varlıkla Olan İlişkisi
6 Mantıkta Tanım ve Tanım Yanlışları
7 Önermeler ve Önermelerde "Dağıtılmışlık" Problemi
8 ARA SINAV
9 Kıyasın İşleyişi
10 Kıyasın Değeri Konusundaki Tartışmalar
11 Endüktif ve Dedüktif Muhakeme Tarzlarının Verimliliği Konusundaki Tartışmalar
12 İçerik Mantığının Hedefi ve Bu Mantığın Formel Mantıkla İlişkisi
13 Burhan ve Cedel San'atları ve Öncüllerinin Değeri Üzerine Tartışmalar
14 Hitabet (Retorik) Şiire ve Safsata

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İbrahim Emiroğlu, Ana Konularıyla Klasik Mantık.
Şafak Ural, Temel Mantık
Necati Öner, "Mantığın Ana İlkeleri ve Bu İlkelerin Varlıkla Olan İlişkileri", A.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1969, C. XVII
Irving Copi, A.Gould James, "Is The Syllogisma Petitio Prıncıpıı", Reading on Logic, USA, 1972.
İsmail Köz, Mantık Felsefesi
Abdulkadir Çüçen; "Mantığın Kaynağı Problemi", A.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1999, C.XL;
Teo Grünberg, "Mantık ve Gerçeklik" (Bildiri, Ank. 1986)


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler mantığın ana konuları ve problemleri hakkında kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.emiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.133345
ÖK.2333453
ÖK.343345
ÖK.443445
ÖK.535