DERS ADI

: DİN FENOMENOLOJİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5105 DİN FENOMENOLOJİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dinlerde yer alan belli başlı inanç ve uygulamaların nasıl var olduğunun, nasıl gerçekleştiğinin, özgün niteliklerinin neler olduğunun, insanlar tarafından nasıl düşünüldüğünün, temel işlevlerinin ne olduğunun, birbirleriyle ve kutsalla nasıl bir ilişki içerisinde olduklarının ortaya konulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dinlerin temel inançlarını tanır.
2   Dinin insan ve toplumsal hayat açısından önemini kavrar.
3   İnanç ve uygulamalar arasındaki ilişkiyi kavrar.
4   Dinsel ritüellerin insan hayatındaki önemini anlar.
5   Farklı uygulamalardan hareketle dinin temel yapısını kavrar, bilimsel bir din tanımı yapmaya çalışır.
6   Kendi inancı dışındaki diğer din mensuplarına karşı empati geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kutsalın yapısı
2 Gökyüzü ve Gök Tanrıları
3 Göksel Simgeler ve Ayinler
4 Güneşin Kutsallığı ve Güneş Tapımı
5 Ay'ın Bereketi ve Gizemleri
6 Kutsal Su Anlayışı ve İlgili İnanışlar
7 Bereket ve Mucize Kaynağı Olan Taşlar
8 ARA SINAV
9 Toprak Ana Kültü ve İnsanın Yaratılış
10 Toprak, Doğum, Kadın ve Doğurganlık İlişkisi
11 Kutsal Bitkiler ve Hayat Ağacı
12 Tarım, Bereket ve Şükür Ayinleri
13 Kutsal Zaman ve Mekan Anlayışı
14 Mitlerin Yapısı ve İşlevi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Ana kaynak:
1) Mircea Eliade, Dinler Tarihine Giriş, Çev. Lale Arslan, Kabalcı Yay. İstanbul 2003
2) Joachim Wach, Dinler Tarihi: Bilimsel Bir Disiplin Olarak Kuruluşuna Teorik Bir Giriş, Çev. Fuat Aydın, Ataç Yay. İstanbul 2004
3) Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Kardelen Yay., Isparta 1999
4) Baki Adam, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, MEB Yayınları, İstanbul 2002
5) W. Owen Cole, Six Religions in the Twentieth Century, Hulton Educ., Great Britain 1987
6) Allan S. Evans, What Man Believes: A Study of the World's Great Faith, McGraw-Hill Ryerson Ltd, Canada 1973.
7) James C. Livinstone, Anatomy of the Sacred: An Introduction to Religion, Macmillan Pub., New York 1989
8) Kedar Nath Tiwari, Comparative Religion, Motilal Banarsidass, Delhi 1990

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrenciler dinsel hayatın çeşitlilik ve farklılıklarına duygudaşlık ile bakma becerisini kazanır.
2. Din olgusunun durağan değil, zamana ve kişiye göre değişen bir olgu olduğunu öğrenir.
3. Dinlerin antropolojik ve hümanist temelde değerlendirilmesinin dinsel çatışmaların azaltılmasına katkı sağlayacağını öğrenir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14335
ÖK.24335
ÖK.34335
ÖK.44335
ÖK.54335
ÖK.64335