DERS ADI

: DÜNYA TARİHÇİLİĞİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5054 DÜNYA TARİHÇİLİĞİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET EMİN ELMACI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarih bilimi üzerine ortaya konulan görüşleri, çeşitli başlıklar halinde incelemektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih biliminde günümüze kadarki süreçte ne tür görüşlerin güç kazandığını ana
2   Ulusal ve uluslar arası alanda tarih bilimi üzerine ne tür algı farklılıklarının
3   Tarih biliminde hangi akımların hangi döneme damgasını vurduğunu tespit edebilme
4   Tarihin işlevini tartışarak, tarihin birey ve toplumla ilişkisini sorgulayabilme
5   Bilim dalı olan tarihin işlevini, işleyişini, amacını belirtebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Nedir
2 Tarihçiliğin Evrimi
3 Tarih, Birey ve Bireysellik: Thomas Carlyle
4 Osmanlı Tarihçiliğinin Evrimi
5 Aydınlanma dönemi: Montesquieu, Voltaire ve Edward Gibbon
6 Sorgulayıcı, Eleştirici ve Bilgiyi Çözümleyici Tarih: Harder ve Kant
7 Ara Sınav
8 Metedolojik Tarih Anlayışı ve Siyasi Tarihin Doğuşu
9 Betimleyici Tarihçilik: Leopold von Ranke
10 Sentezci Tarih Anlayışı ve Siyasi Tarihin Gözden Düşüşü
11 Annales Okulu
12 Postmodern Tarih Anlayışı
13 İdeolojilerin ve Mitlerin Tarihi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter Burke, Annales Okulu, (Çev.: Mehmet Küçük), Doğu Batı Yay.,Ankara, 2002 François
Bedarida, Tarihçinin Toplumsal Sorumluluğu, (Çev.: Ali Tartanoğlu-Suavi Aydın), İmge
Kitabevi, Ankara, 2001
Kemal Arı, Tarih Yöntemi, İleri yay., İzmir, 2011
Erich Rothacker, Tarihselcilik Sorunu, (Çev.: Doğan Özlem), Gündoğan Yay., Ankara, 1990
Alex Callinicos, Tarih Yapmak, (çev.: Nermin Saatçioğlu), Özne Yay.,İstanbul, 1998
Marc Ferro v.d., Ankara, 2003 Tarihler ve Yorumlar, (Çev.: Bahaeddin Yediyıldız),T.T.K.
Yay.,
R.G.Collingwood, 1996 Tarih Tasarımı, (Çev. Kurtuluş Dinçer), Gündoğan Yayınları,
Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders, konuyla ilgili yayınlanmış çeşitli kitap ve makaleler yoluyla işlenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Türkan Başyiğit
AİİTE Tınaztepe Kampüsü
Buca

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.2
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.542