DERS ADI

: ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 5055 ODA MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MÜMTAZ HAKAN SAKAR

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Orkestra ve oda müziği repertuvarını genişletmek ve bir çalgılar topluluğunu yönetme ve hazırlama becerisini kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Orkestra ve oda müziğinin dönemsel repertuvarını tanır.
2   Her dönemin seslendirme üslup ve tarzlarını teorik olarak bilir.
3   Her dönemin seslendirme ve üslup tarzlarına göre çalma becerisi edinir.
4   Her dönem ve besteciye ilişkin eserleri seslendirme teknikleri ve armonik açıdan analiz edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Barok Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Bach, Vivaldi, Marcello, Handel vb.)
2 Barok Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Bach, Vivaldi, Marcello, Handel vb.)
3 Barok Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Bach, Vivaldi, Marcello, Handel vb.)
4 Barok Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Bach, Vivaldi, Marcello, Handel vb.)
5 Klasik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Haydn, Mozart, Beethoven vb.)
6 Klasik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Haydn, Mozart, Beethoven vb.)
7 Klasik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Haydn, Mozart, Beethoven vb.)
8 Arasınav
9 Klasik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (Haydn, Mozart, Beethoven vb.)
10 Romantik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (j.Strauss, Schubert, Brahms, Mendelssohn vb.)
11 Romantik Dönem bestecilerinin eserlerinin analizi ve yorumu (j.Strauss, Schubert, Brahms, Mendelssohn vb.)
12 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Batı Sanat Müziği nin önde gelen bestecilerinin ikili, üçlü, dörtlü ve orkestra eserleri bu dersin kaynakçasını oluşturur.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma ve müziksel performans

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Mümtaz Hakan SAKAR
hakan.sakar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 7 6 42
Final Sınavına Hazırlık 7 6 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.153555
ÖK.253555
ÖK.353555
ÖK.453555