DERS ADI

: ALMANCA YAZI BECERİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MUT 1046 ALMANCA YAZI BECERİSİ II ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ AYŞEGÜL BAŞER

Dersi Alan Birimler

Mütercim - Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Amacı

Almanca yazı becerisi dersin en önemli hedefi, öğrencilerin akademik seviyede yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrıca öğrencilerin aynı zamanda okudukları metinlere eleştirel yaklaşma ve bu metinlerdeki düşünceleri özetleyerek ve değişik yapılar kullanarak sorulara karşılık verebilme becerilerini geliştirmelerini de amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci genel anlatım bozukluklarını anlar ve düşünme ve düşündüğünü ifade edebilir
2   Öğrenci çeşitli yazı türlerini tanır ve yazılı olarak ifade edebilir
3   Öğrenci not alma ve özetleme yöntem ve tekniklerini tanır ve uygular
4   Öğrenci akademik seviyede yazma becerilerini geliştirir
5   Öğrenci okudukları metinlere eleştirel yaklaşır ve bu metinlerdeki düşünceleri özetleyerek ve değişik yapılar kullanarak sorulara karşılık verebilme becerisini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hikaye anlatımı Yaşanmış olayların anlatımı
2 Hikaye anlatımı Kurgusal anlatım
3 Karşılaştırma
4 Rapor
5 Protokol
6 İçerik özeti
7 Ara sınav
8 Tez Antitez içeren tartışma yazısı
9 Tez Antitez içeren tartışma yazısı
10 Şikayet yazısı
11 Dilekçe yazımı
12 Alıştırmalar
13 Alıştırmalar
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ayten Genç: Schreibtechniken. Almanca Yazma Teknikleri. Hacettepe Taş Kitapçılık, 1997.
2. Thomas Wiecke: Briefe schreiben. Dumont, 2003.
3. Axel Hering/ Magdalena Matussek: Geschäftskommunikation. Schreiben und Telefonieren. Hueber, 2007.
4. Heinz Griesbach: Deutsch mit Erfolg. Ein Lernprogramm für Erwachsene. Langenscheidt, 1984

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Tartışma
3. Sunum & ödevler
4. Soru-yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ1-5 %20 oranında ödevler ile;
2. %20 oranlarında iki ara sınav ile;
3. %40 oranında final sınavı ile değerlendirilir.
4. Sınavlar, konu kapsamına göre örnek metin üzerinde çalışmaya yönelik sorular ve/veya kompozisyon yazmaktan oluşur.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 10 5 50
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15345353333333
ÖK.25345353333333
ÖK.35345353333333
ÖK.45345353333333
ÖK.55345353333333