DERS ADI

: İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MUT 1048 İNGİLİZCE SÖZCÜK BİLGİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ AYDAN APAYDIN

Dersi Alan Birimler

Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim - Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders Latince, Yunanca ve Anglosakson kök ve ekler yoluyla öğrencilerin İngilizce sözcük bilgisini geliştirmeyi ve çeviri odaklı sözcük kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler sözcüğün, sözcük öbeklerinin ve cümlelerin ne demek olduğunu tanımlayabilirler.
2   Öğrenciler yapım ve türetim ekleri arasındaki farkları ayırt edebilirler.
3   Öğrenciler öğrendikleri Latin, Yunan ve Anglosakson kök ve ekleri ayırt edebilirler.
4   Öğrencilerin yeni sözcüklerin anlamlarını tahmin etme becerilerini geliştirebilirler.
5   Öğrenciler öğrendikleri kök ve eklerle oluşmuş farklı sözcükleri bağlamı dikkate alarak hedef dile aktarabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş İngilizcenin tarihi
2 Sözcük nedir Tanım ve örnekler
3 Anglosakson ekler I En yaygın kullanılan ön ekler
4 Anglosakson ekler II En yaygın kullanılan ön ekler
5 Latin ön ekler Latince ön ekler ve bunlarla türetilmiş İngilizce kelimeler
6 Latin son ekler Latince ön ekler ve bunlarla türetilmiş İngilizce kelimeler
7 1. Arasınav
8 Latin kökler I Latince kökler ve bu köklerden türemiş kelimeler
9 Latin kökler II Latince kökler ve bu köklerden türemiş kelimeler
10 Yunan ön ekler Yunanca ön eklerle türetilmiş kelimeler
11 Yunan son ekler Yunanca ön eklerle türetilmiş kelimeler
12 2. Arasınav
13 Yunan kökler I Yunanca kökler ve kelime alıştırmaları
14 Yunan kökler I Yunanca kökler ve kelime alıştırmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Levine, Harold. 1982. Vocabulary for the High School student. İstanbul: ABC kitabevi.
2. Ayers, Donald. 2005. English Words. University of Arizona Press.
3. Elektronik sözlükler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Yüzyüze ve interaktif şekilde yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 UYG Uygulama
4 FN Final
5 BNS BNS VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + UYG * 0.20 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.20 + VZ2 * 0.20 + UYG * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İki adet bireysel ödev teslim edilecektir. Ayrıca her hafta belli sayıda kök ve ekleri çalışacaklar ve yeni kelimeler türeteceklerdir. Buldukları kelimeleri sınıf içinde paylaşacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

1. İki ara sınav, bir final sınavı yapılacaktır. Sınavlar yazılı olacaktır.
2. Teslim edilmek üzere iki adet bireysel ödev verilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslere katılım zorunludur.
2. Ödevlerin zamanında teslimi gerekmektedir. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Derse hazırlanarak gelmek gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 8 16
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.153424
ÖK.253424
ÖK.353424
ÖK.45333544
ÖK.55335545