DERS ADI

: TERİM ÇALIŞMALARI (ALM.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MUT 3050 TERİM ÇALIŞMALARI (ALM.) ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLPERİ SERT

Dersi Alan Birimler

Mütercim - Tercümanlık (İÖ) (Türkçe-Almanca-İngilizce)
Mütercim - Tercümanlık (Türkçe-Almanca-İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin bir terminoloji projesini başından sonuna kadar planlayarak yürütebilecek bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci terminoloji yönetim sürecinin farklı aşamalarını anlar, bunları birbirlerinden ayırt edebilir ve tanımlayabilir.
2   Öğrenci terminoloji yönetim projelerinin kalitesiyle ilgili standartları bilir ve bunları uygulayabilir.
3   Öğrenci terminoloji yönetim araçlarının işlevlerini, çalışmasını ve kullanmasını bilir ve bunları başarıyla kullanabilir.
4   Öğrenci terminoloji yönetim sürecine katılan farklı kişilerin görevlerini kavrayıp tanımlayabilir.
5   Öğrenci kaliteli terminoloji kaydı hazırlayabilir, tanım yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Amaçlar ve Kaynaklar Proje dağılımı
2 Terimbilim nedir Sözcük ve Terim nedir
3 Kavram ve kavram sistemleri nedir
4 Terminoloji örneklerin incelmesi İyi tanım ve iyi kayıt örnekleri
5 Proje geliştirme ve iş süreci
6 Terim çalışmaları Çeşitli konularda
7 Terim alıştırmaları Çeşitli konularda
8 Ara Sınav
9 Uygulama çalışması
10 Uygulama çalışması
11 Uygulama çalışması
12 Uygulama çalışması
13 Uygulama çalışması
14 Genel Değerlendirme ve açık kalan soruların tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arntz, R.; Picht, H.: Einführung in die Terminologiearbeit [Introduction to terminology work]. Hildesheim/Zurich/New York: Georg Olms Verlag, 1991.
Wright, S.-E.; Budin, G. [eds.]: Handbook of terminology management. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Comp., 1997. 2 vols.
2. Çeşitli güncel gazete ve dergilerden alınmış makaleler ve haberler
3. Çeşitli Türkçe-Almanca Metinler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Ödevler
3. Ders İçi Alıştırmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 +FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 +OD * 0.30 +BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem içinde projeler verilecektir. Ayrıca öğrenciler derse devam ve katılımdan da notlandırılacaktır

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ1-5 %30 oranında yapılan ödevler/projeler ve ders içi katılımla;
2. ÖÇ1-3 ara sınavında;
3. ÖÇ4-5 final sınavında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev, ders içi çalışma ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Ödev Hazırlama 5 3 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.335
ÖK.454
ÖK.545