DERS ADI

: ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2013 ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Dersin amacı Anadolu Eskiçağında yaşamış halkların dağılımları, antikitenin sonuna kadar bölgelerin siyasal ve sosyo-ekonomik açıdan geçirdiği evreler, tarihi yollar ve coğrafi oluşumlar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilir
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilir
3   Eskiçağdaki bölgelerin yerlerini harita üzerinde tespit edebilir
4   Eskiçağ'da Anadolu'daki önemli yol güzergahlarını belirleyebilir
5   Bölgelere göre değişiklik gösteren uğraş alanlarını örneklerle açıklayabilir
6   Dünya uygarlığına Anadolu kentlerini,n çeşitli alanlarda yaptıkları önemli katkıları belirtebilir
7   Eskiçağ Anadolu uygarlıklarının ortaya koyduğu yaratıları, bu coğrafyada yaşayan halkların bilgi birikiminin bir ürünü olarak değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anadolu'nun tarihi coğrafyasına Giriş Ders
2 Harita çalışması: Anadolu'nun bölgelere ayrışması harita ve tartışma
3 Thrakia Bölgesi Okuma, harita ve tartışma
4 Bithynia Bölgesi Okuma, harita ve tartışma
5 Troas Bölgesi Okuma, harita ve tartışma
6 Ionia ve Aiolis Bölgeleri Okuma, harita ve Tartışma
7 Ara sınav
8 Karya Bölgesi Okuma ve harita
9 Lykia Bölgesi Okuma ve harita
10 Pamphylia ve Pisidia Bölgeleri Okuma ve harita
11 Kilikia, Lykaonia, Galatia, Kappadokia Bölgeleri Okuma ve harita
12 Pontus ve Kafkas Bölgeleri Okuma ve harita
13 Periplus Maris Magni okuma ve harita
14 Stadiasmus okuma ve harita

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Charles T., 2002, Küçük Asya Coğrafyası, 1-3, Ankara
2) Sevin, V., 2001, Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, TTK
3) Ramsay, W., 1960, Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, MEB

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders
2) Tartışma
3) Harita çalışmaları
4) Slayt hazırlama ve sunma
5) Antik kent turları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Ara sınav
2) Final sınavı

Değerlendirme Kriteri

1) ÖÇ 1-3: arasınav sorularıyla değerlendirilecektir
2) ÖÇ 1-7 final sorularıyla değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Derslere % 70 katılım zorunludur.
2) Ara sınav, final ve ödevlere katılım değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recai.tekoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2445
ÖK.3535
ÖK.415
ÖK.515
ÖK.6
ÖK.7