DERS ADI

: BİLİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3039 BİLİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ BAHAR ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk bilim tarihinde kaydedilen dönemsel gelişmeleri ana paradigmalar üzerinden aktarmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilimsel bilginin genel özelliklerini bilimsel ilerlemenin temel dönemleriyle birlikte sıralamak
2   2. Antik dönemlerde ilk çağ uygarlıklarında ve antik grek dünyasında bilim alanında kaydedilen gelişmeleri açıklamak
3   3. Ortaçağ Hrıstiyan, İslam ve Türk dünyasında meydana gelen bilimsel gelişmeleri aktarmak
4   4. Modern çağlarda meydana gelen bilimsel gelişmeleri ortaya koymak
5   5. Bilimsel ilerlemenin temel dönemlerini karşılaştırarak değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konunun tanıtımı, ders kaynakları ve kaynak kritiği. Sözlü anlatım ve tartışma
2 Bilim nedir, bilimin kökenleri Sözlü anlatım ve tartışma
3 Bilimsel Bilginin Temel Özellikleri Sözlü anlatım ve tartışma
4 Antik Dönemlerde Bilim İlkçağ Uygarlıklarında Sözlü anlatım ve tartışma
5 Antik Dönemlerde Bilim Antik Grek Dünyasında Sözlü anlatım ve tartışma
6 Ortaçağlarda Bilim Hıristiyan Dünyasında Sözlü anlatım ve tartışma
7 Ortaçağlarda Bilim İslam Dünyasında Sözlü anlatım ve tartışma
8 Ortaçağlarda Bilim Türklerin Bilime Katkıları Sözlü anlatım ve tartışma
9 Rönesans Döneminde Bilim Sözlü anlatım ve tartışma
10 17. VE 18. Yüzyıllarda Bilim Sözlü anlatım ve tartışma
11 19. ve 20. Yüzyıllarda Bilim Sözlü anlatım ve tartışma
12 Cumhuriyet Döneminde Bilim Sözlü anlatım ve tartışma
13 Ara Sıanv
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Akademi Yay., Ağutos 2008.
2. Pascal Acot, Bilim Tarihi, Dost Kitabevi, Kasım 2005.
3. J. D. Bernal, Tarihte Bilim, Boyut Yay., Ekim 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ. 4-5 Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54