DERS ADI

: YAKINÇAĞ OSMANLI SİYASAL TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3029 YAKINÇAĞ OSMANLI SİYASAL TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARAŞ.GÖR. SERKAN KEÇECİ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Osmanlı Devletinin dağılmasına neden olan iç ve dış etkenleri ortaya koymak ve sonuçlarını değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yakınçağ Osmanlı Siyasi Tarihinin kapsamı ve kaynaklarını listeleyebilmesi
2   Yakınçağ da Osmanlı ile Avrupa arasındaki ilişkileri genel hatları ile kavrayabilmesi
3   İmparatorluğun dağılmasını önlemek üzere yapılan reformların içeriğini açıklayabilmesi
4   Yakınçağ da Osmanlı Devleti nin karşılaştığı iç sorunları ve çözüm arayışlarını ilişkilendirebilmesi
5   Osmanlı da siyasi düşüncenin gelişimi ve örgütlenme sürecini inceleyebilmesi
6   Anayasal Düzenin kuruluşu ve siyasi yansımalarını analiz edebilmesi
7   Osmanlı Devleti nin Dış Politikasını ve sonuçlarını tartışabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakınçağ Osmanlı Tarihine Giriş: Kapsam ve İçerik
2 Doğu Sorunu nun Ortaya Çıkışı
3 III. Selim Dönemi: Nizam-ı Cedit ve Sonuçları
4 II. Mahmut Dönemi: Modernleşmenin hız kazanması
5 Tanzimat ve Islahat Fermanları: Osmanlı Kimliğine Geçiş
6 Osmanlı ve Büyük Güçler: Diplomasinin Etkileri
7 Genç Osmanlılar ve Meşrutiyet
8 II. Abdülhamit Dönemi İç ve Dış Sorunları
9 Jön Türk Hareketinin Gelişmesi
10 II. Meşrutiyet Dönemi Siyasi Gelişmeleri
11 Proje Sunumu
12 Proje Sunumu
13 Proje Sunumu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M. S. Anderson, Doğu Sorunu 1774-1923, YKY, İstanbul 2001
2. Osmanlı İmparatorluğu nun Sonu ve Büyük Güçler, Editör: Marian Kent, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999
3. Roderic H. Davison, Osmanlı İmparatorluğu nda Reform, Agora Kitaplığı, İstanbul 2005
4. Stanford J. Shaw-Ezel Kural Shaw, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye, e Yayınları, İstanbul 1983
5. Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi, cilt V-IX, Türk Tarih Kurumu, Ankara 1947-1996
6. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye de Siyasal Partiler, Cilt 1-2-3, İletişim Yayınları, İstanbul 1998
7. Cumhuriyet e Devreden Düşünce Mirası, Tanzimat ve Meşrutiyetin Birikimi, Modern Türkiye de Siyasi Düşünce, Cilt 1, İletişim Yayınları, İstanbul 2001
8. Niyazi Berkes, Türkiye de Çağdaşlaşma, Yayına Hazırlayan: Ahmet Kuyaş, YKY, İstanbul 2002
9. Sina Akşin, Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, İmge Kitabevi Yayınları , Ankara 1998
10. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul 1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Belgesel/Film Gösterimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri: (Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ6-7: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilgin.celik@deu.eu.tr
3018747

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:13.00-13.30
Çarşamba:13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154
ÖK.2454
ÖK.345
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.644
ÖK.7554