DERS ADI

: ESKİ TÜRK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 1019 ESKİ TÜRK TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

İslamiyet öncesi Asya ve Avrupa coğrafyalarında yaşayan Türk toplumlarının siyasal, sosyal, kültürel gelişimleri Eski Türk Tarihi dersinin temelini oluşturmaktadır. Söz konusu Türk toplumlarının siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik durumlarının değerlendirilmesi, öğrenilmesini ve irdelenmesini sağlamak bu dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslamiyet öncesi Türk devletlerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
2   İslamiyet öncesi Türk devletlerinin değişim sürecinin daha iyi algılaması
3   Günümüz Türk devletlerinin temel siyasi yapılarını daha iyi algılaması
4   İslamiyet öncesi Türk tarihinin günümüz Türk tarihine etkilerini yorumlayabilmesi
5   İslamiyet öncesi Türk tarihine ilişkin kaynaklar üzerine bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk adı ve menşei, Orta Asya coğrafyası
2 Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3 Asya Hunları
4 Avrupa Hunları ve Ak Hunlar
5 Göktürkler
6 Uygurlar ve Kırgızlar
7 Ara Sınav
8 Türgişler
9 Karluklar
10 Hazarlar
11 Kumanlar
12 Peçenekler
13 Macarlar
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergin, Muharrem, Orhun Abideleri, İst., 1977.
Güngör, Erol, Tarihte Türkler, İst., 1989.
Gürün, Kamuran, Türkler ve Türk Devletleri Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ank., 1988.
Güvenç, Bozkurt, Türk Kimliği Kültür Tarihinin Kaynakları, Remzi Kitabevi, 5.b., İst., 1997.
İnan, Abdülkadir, Eski Türk Dini Tarihi, İst., 1976.
Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, Ank., 1983.
Kurat, A. Nimet, Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ank., 1972.
Kurat, A. Nimet, Peçenek Tarihi, İst., 1937.
Orkun, Hüseyin Namık, Eski Türk Yazıtları, İst., 1986.
Orkun, Hüseyin Namık, Türk Tarihi, Ank., 1946.
Ögel, Bahaeddin, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, Ank., 1981.
Ögel, Bahaeddin, İslamiyet ten Önce Türk Kültür Tarihi, Ank., 1962.
Roux, Jean-Paul, Orta Asya Tarih ve Uygarlık, Çev. L. Arslan, Kabalcı Yayınevi, 2.b., İst., 2006.
Roux, Jean-Paul, Türklerin Tarihi, Çev. G. Üstün, Milliyet Yayınları, 6.b., İst., 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav, final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turkmen.toreli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555